Репутація головного майданчика для прем'єр українських картин організаторами ОМКФ тримається міцно. Навіть фільмом-відкриттям вперше стане стрічка, створена у копродукції з Україною (а саме Solar Media Entertainment, продюсер Сергій Лавренюк) - «Жінка на війні» ісландського режисера Бенедікта Ерлінґссона. Робота, до речі, брала участь у програмі «Тиждень критики» Каннського МКФ. З нашою країною героїню фільму пов'язує дівчинка з українського сирітського притулку, яку вона збирається удочерити.
Кадр із фільму ««Жінка на війні»
Національний конкурс
Тут п'ять картин, серед яких - повнометражні дебюти багатообіцяючих молодих українських кінематографістів: «Коли падають дерева» Марисі Нікітюк, «Герой мого часу» Тоні Ноябрьової і «Тера» Нікона Романченко.
Дія фільму Марисі Нікітюк, чия прем'єра відбулася в програмі Panorama Берлінського МКФ, розгортається на соціальних маргіналіях, в провінційному містечку, царстві бідності й злочинності. «Герой мого часу» є рідкісним зразком соціальної комедії, іронічним переосмисленням української сучасності з позиції простодушного представника суспільних низів. «Тера» Нікона Романченко присвячена співробітниці кондитерської фабрики, чий син, який перебуває в зоні АТО, перестав відповідати на дзвінки.
Кадр із фільму «Коли падають дерева»
Також до конкурсу увійшли два документальні фільми. Це «Гоголь Док» Аліси Павловської про поневіряння фестивалю ГОГОЛЬFEST, загальну плачевну ситуацію в культурній сфері і «Дельта» Олександра Течинського, що надає епічну велич повсякденності Вилково, містечка на Дунаї.
І, звичайно ж, найменш болючим способом познайомитися з молодою порослю українського кіно залишається короткометражна секція нацконкурсу. Тут - нові картини визнаних режисерів Валерії Сочівець, Катерини Горностай, Павла Острікова та Дмитра Сухолиткого-Собчук.
Міжнародна конкурсна програма
Один з найочікуваніших - «Вулкан» Романа Бондарчука. Стрічка відмітилася у конкурсі East of the West МКФ в Карлових Варах, розповідає про співробітника ОБСЄ, який застряг в фантасмагоричному просторі на кордоні з окупованим Кримом.
«Перелітні птахи» Чіро Ґерри і Кристини Ґайєґо теж грають на струнах соціальної проблематики й особливої поетичної інтонації. Йдеться про індіанську громаду та наркоторгівлю.
Кадр із фільму «Перелітні птахи»
Серед найбільш помітних картин програми - і неординарна «Стікс» Вольфґанґа Фішера про «кризу біженців», що отримала приз Екуменічного журі Берлінале, і польський фільм «Вежа. Ясний день» Ягоди Шельц, в якому пересічна на перший погляд сімейна драма набуває метафізичного підтексту. Плюс «Кришталь» Дар'ї Жук - рідкісна можливість побачити реальність лукашенківської Білорусі очима незалежних кінематографістів.
Конкурс європейських документальних фільмів
Акцентуємо на відзначеному призом ФІПРЕССІ на МКФ у Венеції «Віддаленому сузір'ї» Шевона Мізрагі про мешканців стамбульського будинку престарілих, живих примар напівзабутих історичних й особистих катастроф. А також виділяються «Очі Орсона Веллса» - авторський погляд відомого австралійського кінознавця Марка Казінса на одного з головних режисерів в історії кіно.
Кадр із фільму «Віддалене сузір'я»
Позаконкурсні покази
В першу чергу йдіть на «Донбас» Сергія Лозниці. Драма про будні «Новоросії» отримала приз за кращу режисуру програми «Особливий погляд» Каннського МКФ.
«Образа» ліванця Зіада Дуейрі - багатопланова розповідь про національну гординю й культурні упередження, номінована на «Оскар» в категорії «Кращий іншомовний фільм».
Кадр із фільму «Донбас»
Ретроспектива фільмів видатної японської постановниці Наомі Кавасе, яка особисто представить свої картини українським кіноманам.
А ще, звичайно, необхідно побувати на незмінному кіносвяті - демонстрації німої класики на Потьомкінських сходах в супроводі симфонічного оркестру. Цього разу буде представлена трюкова комедія 1923 року «Нарешті в безпеці!» Сема Тейлора і Фреда Наймаєра, один з найбільш захоплюючих і смішних фільмів Великого німого.