Національний конкурс Одеського кінофестивалю, введений в 2012 році, став першою повноцінною конкурсною програмою українських фільмів, чим затвердив статус МКФ як головного майданчика для прем'єр. На відміну від аналогічних оглядів «Молодості» та інших кінофестивалів, що складалися з короткометражок, в ньому від початку була представлена секція повнометражних стрічок. Престиж підтримує і залучення до журі знаних представників кіноіндустрії. Хто судитиме цього року?
Катерина Молчанова
Україну в жюрі представляє одна з найбільш затребуваних актрис вітчизняного кіно Катерина Молчанова, що здобула популярність після фільму Нани Джорджадзе «Моя русалка, моя Лореляй», українська прем'єра якого відбулася в 2014 саме на ОМКФ. Призами ОМКФ були відмічені найкращі картини за участю Молчанової - «Моя бабуся Фанні Каплан» Олени Дем'яненко, «Рівень чорного» Валентина Васяновича та «Бузок» Катерини Горностай.
Леван Коґуашвілі
Відзначився участю в Одеському фестивалі й Леван Коґуашвілі, один з провідних грузинських постановників. У 2014 його «Побачення наосліп» у Міжнародному конкурсі отримали приз за кращу режисуру. Цікаво, що творчість Коґуашвілі поповнила число визначних українських картин, оскільки і «Побачення наосліп», і його остання робота, документальна стрічка «Нове життя Ґоґіти» (яка буде продемонстрована на дев'ятому Одеському МКФ в рамках «Спеціальних показів»), створені в копродукції з Україною.
Маріанн Слот
Схожий внесок в український кінопроцес зробила і французький продюсер Маріанн Слот, відома постійною співпрацею з Ларсом фон Трієром, а також роботою над фільмами таких режисерів, як Наомі Кавасе, Лукресія Мартель і Томас Вінтерберг. Виступивши минулого року одним з продюсерів «Лагідної» Сергія Лозниці, вона у копродукції з Ісландією та Україною (з нашого боку - компанія Solar Media Entertainment) брала участь у створенні «Жінки на війні» Бенедикта Ерлінґссона, яка стане фільмом-відкриттям ОМКФ-2018.
Мартіна Блайз
Визнаним фахівцем в області копродукції, чий розвиток добре впливає на вітчизняну кіноіндустрію, є четвертий член журі, Мартіна Блайз. Співробітниця Берлінського кінофестивалю й одна із засновниць копродукціонного ринку, що проходить у рамках Берлінале, вона два роки тому проводила відповідні тренінги для учасників професійної секції ОМКФ.
Нерідко журі ФІПРЕССІ своїм рішенням виправляло прикрі помилки колег
Необхідно відзначити ще одну важливу особливість Національного конкурсу Одеського кінофестивалю, яка надає йому міжнародну вагу. Традиційно присутнє на великих фестивалях журі ФІПРЕССІ (Міжнародної федерації кінопреси) зазвичай присуджує свій приз стрічці з основної конкурсної програми, однак на ОМКФ його члени судять саме український конкурс. При цьому, з ексклюзивного дозволу федерації, на Одеському кінофестивалі журі ФІПРЕССІ вручає не одну, а дві нагороди - в короткометражній секції і в повнометражній.
Треба сказати, що нерідко журі ФІПРЕССІ своїм рішенням виправляло прикрі помилки колег, як це сталося, приміром, у 2012 році, коли приз ФІПРЕССІ дістався «Гамеру» Олега Сєнцова, який був проігнорований основним журі Національного конкурсу.
Сергій Васильєв
Вітчизняним сінефілам добре знайомий український учасник цьогорічного журі ФІПРЕССІ, Сергій Васильєв. Координатор Бюро української кінокритики й рецензент кінотеатрального репертуару, він є не тільки одним з найбільш проникливих кінокритиків країни, але й винятково спостережливим, поінформованим та дотепним хронікером закулісся вітчизняного кінопроцесу.
Роберт Ґортон
Автор з Сіетла Роберт Ґортон виступає оглядачем сучасного кіно, а також автором численних праць з історії кіномистецтва, зокрема, книг про ключового персонажа готичного хоррору «Франкенштейн» і про одного з головних режисерів американського кінематографа «Біллі Вайлдер: Інтерв'ю».
Саньїн Пейкович
Викладач теорії кіно шведського Університету Ліннея і співробітник кількох скандинавських фестивалів, Саньїн Пейкович є одним з провідних фахівців з балканського кінематографа, чию історію та сучасність досліджує в матеріалах, що виходять як у шведських кіножурналах, так і у виданнях країн колишньої Югославії.
В компетентності членів Національного журі, журі ФІПРЕССІ, а також інших суддівських команд зможуть переконатися (або, навпаки, зневіритися в ній) відвідувачі кінофесту 13-21 липня. Адже, як відомо кожному кіноману, справедливим є тільки те рішення журі, що збігається з його власними оцінками.
Фестивальні абонементи на ОМКФ-2018 можна придбати тут.