Джулія Робертс дебютувала в серіалі «Повернення додому» (Homecoming), і це - дуже вдалий дебют. Останнім часом визначні та титуловані діви «великого екрану» досить яскраво себе презентують у серіалах. Згадаймо Ніколь Кідман із Різ Уізерспун у «Великій маленький брехні». Вже на початку 2019 року - старт другого сезону, в якому буде сама Меріл Стріп. Чи вже призабута Шерон Стоун у досить цікавій «Мозаїці» Стівена Содерберга. І щойно стало відомо, що Кейт Бланшетт візьме участь у серіалі «Місіс Америка», і це буде її дебют на американському ТБ.
10 серій по 30 хвилин
Серіал «Повернення додому» зроблено для онлайн мережі Amazon, він заснований на одноіменному підкасті Gimlet Media. Режисер Сем Есмаель, уже знаний за «Містером Роботом», тут попрацював у дещо новому форматі - 10 серій по 30 хвилин. Наче пришпорив дію і створив ефект «безперервного» перегляду, а це для триллеру з його саспенсом - саме те.
Історія рухається двома сюжетними лініями, що розмежовані між собою часом і місцем дії. В одній головна героїня Хайді Бергман (Джулія Робертс) працює офіціанткою в кафе та живе з дивакуватою матір’ю (Сіссі Спейсек, ще одна знана актриса кіно). І ніби все іде як іде, аж поки в кафе не навідується інспектор з міноборони Томас Кораско (Шиа Вігам) і не починає ставити запитання про минуле. Торочить про якусь анонімну скаргу на центр «Повернення додому», де вона працювала, але Хайді не може нічого згадати.
Центр «Повернення додому» - це заклад реабілітації військових, у ньому працюють із психотравмами й готують до цивільного життя. Хайді Бергман - працівник служби підтримки, займається всіма поточними справами й проводить психологічні сеанси з солдатом Вальтером Крузом (Стефан Джеймс). Хайді й Вальтер щиро вірять у терапевтичний ефект цих процедур. Ця віра важлива для них обох, вона їх зближує, але в той самий час робить уразливими й осліплими.
Бос цього центру, набріолінений Коллін Белфаст (Боббі Каннавалє, вдалий образ принадного зла), працює віддалено й весь час на зв’язку з Хайді: дає інструкціі, які вона має беззаперечно виконувати. І вона їм слідує, але до певного часу, поки поступово перед нею не проступає диявольська суть речей - для чого насправді вона тут є.
Стилізує серіал під триллери від Хічкока до Фінчера
Цікаво, як режисер вирізняє минуле й сьогоднішнє, бо хронологічно - це майже один час. І тут така режисерська фішка, що минуле виглядає більш сучасним із насиченими кольорами й повноекранним зображенням. А те, що відбувається тут і зараз, а саме розслідування, має більш приглушену палітру, під ретро, плюс рамка екрану стає вертикальною і квадратною. Сем Есмаель стилізує свій серіал під класичні триллери від Хічкока до Фінчера зі смаком і не без дрібки іроніі. Згадати хоча б блискучу сцену в архіві, коли інспектор Кораско шукає документи центру «Повернення додому». Ми бачимо тисячі стелажів з коробками аж до стелі, все підсвічено згори прожекторами, що вмикаються на рух, а квадратний екран заповнює фарба болотяного відтінку, й ти наче відчуваєш запах «старих і вицвілих» паперів.
Іронічно й містично виглядають сцени з ... пеліканом. Рідкісний птах - білий пелікан - оселився біля центру й весь час заважає Хайді кряхтінням під її вікном (цікаво, бо Робертс у 90-ті грала в триллері «Справа пеліканів»). І птах ще матиме свій коронний вихід на авансцену.
Загалом серіал виглядає добре зробленим, з увагою до найдрібніших деталей. Витончений механізм, у центрі якого - діамант на ім’я Джулія Робертс. А діамант потребує дорогої оправи. І коли все так добре, то мимоволі подумаєш, що могло б все відбутися і без неї, що королеву тут зробила свита - влучний акторський ансамбль і стильна режисура. Але ж ні, тут все працює на результат. Джулія Робертс з усіма своїми Золотими глобусами та Оскаром - наче сигнальний вогник для глядача, щоб той не пройшов повз. Спрацювало. Безперечно, це - найкращий серіал осені.