Талант актора – це мистецтво перевтілюватись в інших людей і жити їхніми емоціями. Та надлишок останніх – такий само злочин, як і їх відсутність. Не лише для тих, хто грає на сцені чи перед камерою. Вміння керувати емоціями та навіть вміння «видавати» у потрібний момент найдоцільнішу з них стане у нагоді будь-якій людині. Як навчитись цій науці (серед багатьох інших інструментів майстерності) – розкаже знаний голлівудський коуч Івана Чаббак на своєму майстер-класі в Києві.
Де: Київський академічний драматичний театр на Подолі (Андріївський узвіз, 20б)
Коли: 30 листопада - 1 грудня
Квитки: за посиланням.
Івана Чаббак є автором ефективної методики, яка базується на великому тренерському досвіді та глибокому знанні людської психології. Стисло головну її ідею можна описати як «живи й перемагай» - як обставини, так і самого себе в прагненні стати кращим актором. А, зрештою, й людиною – чому б і ні?
Техніка Чаббак – це покрокова інструкція, що дозволяє підвищити рівень акторської майстерності. Саме її презентує Івана на своєму майстер-класі. Навіть більше: за два дні можна буде впевнитися в її ефективності, адже наставниця працюватиме з учасниками на сцені, а глядачі в залі зможуть оцінити трансформацію їхньої гри. Один із важливих інструментів, який використовує Івана – це якраз Емоційний щоденник.
У кожного з нас були складні життєві обставини. Але проблема в тому, що ми не любимо згадувати болісні події свого життя. Притому, що саме вони стають найкращим мотиватором для змін. А також, упевнена Івана, дозволяють найкраще вживатися у ролі. Адже це - особистий досвід, який може виявитися якраз тим (або дуже схожим), що має і персонаж, якого потрібно зіграти. За допомогою Емоційного щоденника варто розібратися з цими спогадами й повернути їх на власну користь.
Як писати Емоційний щоденник? Івана Чаббак пропонує наступну послідовність дій:
Мета
|
Визначити свою Мету – тобто те, чого прагнеш ти (або твій персонаж) у житті або на якомусь його етапі (у конкретній сцені).
Заміна |
Згадати людину, з якою пов’язані травматичні спогади, або, якщо мова про необхідність вжитися у роль, ототожнити ситуацію персонажа з якоюсь ситуацією із власного життя, актора-партнера – з «схожою» людиною з реального життя. Тобто зробити Заміну, це також один з інструментів Чаббак для кращої «взаємодії» зі своїм персонажем та розуміння його емоцій.
Взяти ручку й папір (комп’ютер не підходить) і сформулювати Мету у вигляді звернення до цієї людини або Заміни, обов’язково враховуючи мотив «тому що». Наприклад: «Я хочу бути коханим цією людиною, тому що…».
Не стримуватися і бути чесним
|
Не стримуватися і бути чесним. Не зупинятися, щоб подумати. Думає свідомість, а нам потрібен доступ до підсвідомості, де ховаються справжні почуття. Не звертати увагу на стиль та помилки – хай пишеться як пишеться. І не спинятися, поки не розкатаєш 2-3 сторінки, тому що найпотаємніші емоції спливають не одразу.
Бути категоричним
|
Щоденник має закінчуватись рішучим прагненням досягти Мети. Став на карту все: «Якщо мені не вдасться, я не заслуговую на повагу і ніколи не реалізую свої мрії». Чи ще категоричніше: «Помру, а зроблю!»
І пам’ятай: лише чесні емоції, якими б вони не були. Завдання Емоційного щоденника – витягти найпотаємніше і згенерувати відчайдушне бажання вирішити свою задачу, поставлену мету.
У загальному сенсі, а не лише в професійному, ведення Емоційного щоденника допомагає зрозуміти свій реальний емоційний стан, побачити зв’язок між своїми емоціями, потребами та намірами. Зрештою – отримати простий інструмент для самоаналізу та самоконтролю.