Новий фільм «Студії 95 квартал» належить до тих творів, в яких розвиток сюжету і фінальне вирішення подій в загальних рисах відомі заздалегідь, визначаючись законами жанру. Ми не тільки можемо бути впевнені в хеппі-енді, але і точно знаємо, чому герої на нього приречені та яким чином вони його досягнуть.
Де: кінотеатри України
Коли: з 27 грудня
Так, для найбільш наївного глядача «Я, ти, він, вона» з самого початку ясно, що центральні персонажі, подружжя Максим і Яна Ткаченко, люблять один одного і не можуть один без одного жити, хоча це зовсім не так зрозуміло самим героям, які намагаються розлучитися. Як доброго ангела, покликаного вправити одержимим бісом розлучення Ткаченкам мізки, сценаристи зобразили суддю зі шлюборозлучних процесів. Ця дама, прониклива не менш, ніж глядачі, на додачу є психологом за першою освітою та безпомилково обирає спосіб донести до бунтівного подружжя очевидне. Вона рекомендує Яні та Максиму протягом місяця разом здійснити найпотаємніші бажання, які залишилися нереалізованими за десятиліття спільного життя.
Суворі випробування висікають іскру
Розчарування і гнів героїв можна порівняти лише з тими емоціями, які викликає ця затримка у їх коханих, адже обидва встигли обзавестися більш придатною, як їм здається, парою. Однак, згнітивши серце, герої беруться сумлінно втілювати в життя свої мрії від співу караоке до поїздки на мотоциклі. Природно, що настільки суворі випробування не лише зближують, але і висікають необхідну іскру.
На жаль, реалізація цієї знайомої схеми того піджанру романтичної комедії, чий зміст зводиться до прислів'я «милі сваряться - тільки тішаться», відповідає законам не кінематографу, а гумористичного шоу. Дія настільки позбавлена переконливості, що вимагає від аудиторії або беззаперечної віри в екранну умовність, або повної відсутності не тільки аналітичного мислення, але навіть здатності до пуття пам'ятати те, що відбувалося в попередній сцені. Наприклад, глядачеві варто забути, що Яна у якості виконання таємного бажання тягне на день народження свого дідуся Максима, що раніше ніби відмовлявся відвідувати цей захід, адже кількома хвилинами пізніше чоловік демонструє Яні здатність вгадувати кожну репліку її родичів завдяки частому перебуванню на подібних застіллях. Відповідно, коли вже Максим вимагає від Яни виконати його фантазію і зайнятися з ним сексом в старому «запорожці», глядачеві краще пропустити повз вуха цей каприз, адже продовженням служить спроба здійснити інтимний акт не в автомобілі, а в кінозалі.
Втім, і фабула не витримує скільки-небудь критичного ставлення. Автори не пропонують ніякого драматургічного пояснення тому, що герої дотримуються поради судді (що не має юридичної сили), і, захоплені виконанням бажань один одного, геть-чисто забувають про побачення з коханими.
Епізоди з виконанням бажань можна без шкоди поміняти місцями
По суті, у взаєминах персонажів немає відповідного жанру розвитку- від початку Яна і Максим зосереджені один на одному і зовсім ігнорують тих, з ким на словах збираються зв'язати подальше існування. У дії відсутня ілюзія безпосереднього і непередбачуваного життя, в усьому відчувається воля сценариста, який незграбно намагається зв'язати кінці з кінцями, так що герої то роблять вчинки, що вибиваються з їх образу, то випадково стикаються серед міської юрби.
У цілому ж характери персонажів статичні, а події позбавлені виразних переходів, немов у низці гегів КВН-виступу, так що епізоди з виконанням різних бажань подружжя можна було б без жодної шкоди для загального враження поміняти місцями в довільному порядку. Можна з упевненістю зробити висновок, що фільм знайде своїх шанувальників радше серед поціновувачів вітчизняної комедійної естради, ніж кіноманів.
P.S. Автор висловлює подяку кінотеатру "Київ" за допомогу в підготовці матеріалу