У прокаті - аргентино-іспанська стрічка режисера Луїса Ортеги «Янгол». В основі сюжету - автобіографічна історія аргентинського серійного вбивці Карлоса Робледо Пуча, якого талановито зіграв молодий актор Лоренцо Ферро. Вперше фільм був представлений на Каннському кінофестивалі 2018 у секції «Особливий погляд».
Де: кінотеатри України
Коли: з 10 січня
Фото: kinoafisha.ua
Так, на усіх промо-матеріалах зазначені імена Педро та Августіна Альмодоварів – славнозвісних іспанських братів-сінемейкерів, де Педро - вже культова особистість не лише іспанського кінематографа, а Августін - відомий сценарист. І це зрозуміло. Особливо зрозуміло, коли з перших секунд вбачаєш фірмовий стиль та естетику фільмів Альмодовара.
За плечима – 11 вбивств та більше 40 пограбувань
Карлос, він же Карлітос, 20-річний юнак з курчавим золотавим волоссям, пухкими губами та великими очима. Янгольска зовнішність не віщує нічого злого. Але обкладинка оманлива: за його плечима – 11 вбивств та більше 40 пограбувань. Преса назвала його «янголом смерті», він досі відбуває довічне ув’язнення. Чи цікаву та, насамперед, правдиву історію нам показали кінематографісти?
Сюжет. Реальна історія у фундаменті вже інтригує. Прочитавши синопсис, налаштовуєшся на гостросюжетну кримінальну драму. Та режисер Луїс Ортего з братами Альмодоварами перетворюють, з першого погляду, байопік на трагікомедію зі смачним візуальним рядом в стилістиці 70-х та насиченим музичним супроводом (аргентинський вініл).
Малий засранець поєднував миловидність та жорстокість
Від початку герой та дії викликають легку посмішку, як і діалоги та, начебто, гра у кримінал. Але згодом розумієш, наскільки ігри стають не дитячими. Стосунки батьків та дітей, дружба, кохання, секс, сприйняття своєї особистості та сексуальної орієнтації, мораль та зрада – усі перелічені теми, та навіть більше, підіймаються у фільмі «Янгол».
Гра акторів. Лоренцо Ферро, який виконав головну роль, філігранно перевтілився в янгольського злочинця Карлітоса. Жодного моменту сумніву, що цей малий засранець міг поєднувати у собі миловидність та жорстокість. Враховуючи дебют молодого актора у великому кіно, його, певно, чекає яскраве кінематографічне майбутнє.
Фото: kinoafisha.ua
Переконливою також можна назвати і гру інших акторів. Від Чіно Даріна, який зіграв Рамона, умовного Клайда (пару Карлоса та Даріна те і діло порівнювали із славнозвісними Бонні та Клайдом), до улюблениці Педро Альмадовара – іспанської акторки Сесілії Рот, яка зіграла маму головного героя. Непідробні емоції, яким дійсно співпереживаєш.
Фото: kinoafisha.ua
Дві години розгортання кримінальної історії про найвідомішого в Аргентині злочинця промайнули майже непомітно. Контрастність захоплювала майже у всьому: від нетипового образу грабіжника та вбивці до жанрового різнобарв’я чогось середнього між драмою, комедією, детективом та мелодрамою. Це дуже приваблює, але, незважаючи на реальну основу сюжету, фільм не претендує на звання байопіку. Якщо прочитати реальну історію злочинця Карлоса Робледо Пуча, дізнаєшся, наскільки холоднокровним вбивцею та не тільки був цей парубок. Можливо творці навмисно приховали ті факти, що він був ще ґвалтівником та викрадачем людей, аби зробити картину більш легкою та розважальною. Як на мене – то на краще. Незважаючи на всі дані, головний герой в якомусь ракурсі викликав симпатію, та все ж стрічка «Янгол» - лише яскрава обкладинка жахливого відрізку чорної історії Аргентини.
Приховали, що він був ще ґвалтівником та викрадачем людей
Не знаю, наскільки краще міг вийти фільм «Янгол», якщо його режисером був би Педро Альмодовар, але його присутність з режисурою Ортеги більш ніж помітна.
Рекомендую кожному, хто фанатіє від латино-американського та іспанського кіно, яскравої картинки та захоплюючого сюжету. Для фанів Альмодовара – 100% must see.
Моя оцінка: 9 янголят із 10.