Хто ж творець цього шедевру від HBO? Напевно, у нього за плечима вже кілька оскароносних стрічок, на яких він "набив руку" перед своїм головним творінням. Так мало би бути, якби життя не було таким непередбачуваним.
Річ у тім, що шоураннер та сценарист проекту Крейг Мазін до “Чорнобиля” не був одним із тих, кого можна було б назвати генієм. Насамперед цікавий факт, що навчався Крейг не у кіношколі, а у Принстонському університеті на психолога. Потім якось випадково Мазін став маркетологом у компанії Disney, а вже звідти почалася його кінокар’єра.
Ні, Крейг не писав та не знімав якісь складні фестивальні стрічки для вузького кола кіноманів. Його стрічки досить прості і зрозумілі. Почалося все у 1997 з фільму “Рокетмен” - і до Елтона Джона це не має ніякого відношення.
“Рокетмен” - фантастично-комедійний фільм про гіка-програміста з Nasa, який відправляється на “Марс”. Кіно маловідоме українському глядачеві на відміну від наступної роботи Крейга - “Без почуттів” із Марлон Уайнсоном у головній ролі.
Ця комедія стала культової на початку 2000х років. Про сироватку, яка загострює усі почуття мріяв, напевно, кожен школяр після перегляду фільму.
Далі Мазін відправся підкорювати жанр пародійної комедії. Так з-під його пера вийшли 3 та 4 частина славнозвісного “Дуже страшного кіно”. Важко сперечатися з тими, хто називає серію фільмів “Дуже страшне кіно” тупими та вульгарними комедіями, але навіть ці люди сміються з багатьох їх жартів. Пародія на “Дзвінок” та “Знаки” М. Найта Шьямалана "розривала" людей у кінотеатрах своїм гумором. Особливо всім подобався тупий президент США у виконанні Леслі Нільсена, який постійно лажав на міжнародних засіданнях.
Четверта частина була вже менш кумедною, але момент з Чарлі Шином, що випив засіб для підвищення потенції замість снодійного та приземлився з балкону на свій пеніс, ми будемо згадувати ще довго.
Далі Крейг вирішує спробувати вже зняти подібний фільм у якості режисера та видає світові “Супергеройське кіно” з Дрейком Беллом у головній ролі.
Якщо не пам’ятаєте, хто такий Дрейк Белл, то ви, напевно, не бачили із ним серіал “Дрейк та Джош” на Nickelodeon. На жаль, “Супергеройське кіно” вийшло набагато тупішим та менш веселим за “Дуже страшне”, хоча база для гумору була великою. Але це не означає, що кумедних моментів не було і тут. Якщо вже казати про вульгарність, то дуже важко стримувати себе, коли звірі у лабораторії гвалтують головного героя. Та пародійні моменти на “Людину павука” теж спрацьовували непогано.Після пародій Крейг взявся за продовження “Похмілля” у Вегасі, написавши разом із Тоддом Філліпсом 2 та 3 частину.
Сказати, що вони були успішними чи провальними, мабуть, не можна - хоч критики їх розгромили, глядачу зайшло. Єдине: проблема другої частини полягала у тому, що вона один в один повторила формулу першого фільму, просто змінивши локацію з Вегасу на Бангкок. Так, фільм був цікавим та смішним, але нічим оригінальним він нас не порадував. А ось вже третя частина навпаки - настільки сильно хотіла чимось здивувати і зробити щось нове, що забула про комедійну складову. Під час перегляду не було до кінця зрозуміло, а який саме жанр перед тобою: драма, комедія чи кримінальний трилер. Безсумнівно, у триквелу були сильні сторони, на жаль їх було не досить, аби повторити успіх першої частини.
Поміж “Похмільних” фільмів Мазін пише сценарій до ще однієї незрозумілої комедії “Спіймай товстушку, якщо зможеш” з Меллісою Маккарті та Джейсоном Бейтманом. Пригадати, що було у тому фільмі досить важко - типова комедія, яких було сотні до неї.
2016 рік: Крейг Мазін виходить із зони комфорту та пише сценарій до сіквелу “Білосніжка та мисливець” із Крісом Гемсвортом у головній ролі. Багато про цей фільм не скажеш: критики поставили йому низькі оцінки, та й глядач залишився байдужим до стрічки. Не найгірше кіно, але, якщо ви його не бачили, то чогось особливого не пропустили. Хіба що непоганий акторський склад - Шарліз Терон та Емілі Блант.
І ось через три роки, перечитавши купу книг, архівних матеріалів та передивившись десятки документальних фільмів Мазін пише сценарій до “Чорнобиля”. Ми вже неодноразово писали про якість серіалу и не стомлюємось писати ще. Створити такий сценарій дуже складно, бо він тримає тебе у напрузі не тільки після вибуху в першому епізоді, а й під час розслідування всі наступні чотири серії, змушуючи постійно плакати. А його завершення - це справжній сценарний шедевр. Мало кому вдається після стількох років створення посередніх фільмів взяти та створити щось настільки важливе та велике для всього світу. Крейг Мазін в цьому сенсі зробив неможливе, коли вийшов із своєї зони комфорту, за що йому усі ми дуже вдячні.
Звісно, що це не перший випадок, коли людина після американських комедій створює щось драматургічно сильне. Пригадайте лишень нещодавній бум із “Зеленою книгою” від Пітера Фаррелі, який до цього знімав “Тупий та ще тупіший”. Кожен раз, коли такі люди створюють щось абсолютно грандіозне, ти розумієш, що будь-хто здатен на все.