Так вже сталось, що мода на ретро зараз на самому піку. Все частіше й частіше фільми повертають нас назад у минуле. Ми тільки й робимо, що постійно бачимо в нових фільмах та серіалах на екрані 80-ті, рідше - 70-ті та 90-ті. Звідки така тенденція? Про це у нашому матеріалі.
Назвіть мені найгучніший хіт від Netflix. Ставлю всі свої постери з David Bowie та Duran Duran, футболку з Queen та свій касетний програвач на те, що перше, що спало на думку - "Дивні Дива". Почитати детально про хітовий третій сезон можна тут. Давайте будемо чесними, "Дивні дива" стали мейнстрімними через те, що вони є наочною енциклопедією культури 80-х. В кінотеатрах герої дивляться "Назад у майбутнє" та зомбі-горори від Джорджа Ромеро, Дастін співає пісню з "Нескінченої історії", діти грають у популярні ігри тих часів. І скажіть тільки, що після перегляду вам не захотілось піти та придбати "Кока-колу" у олдскульній жерстяній банці.
Згадаймо Marvel та його "Вартових Галактики". Дитинство Пітера Квіла припало на 80-ті, і це стало приводом робити безліч відсилань до культури тих часів. У Квіла касетний плеєр, він постійно згадує супергероя Флеша Гордона та актора Кевіна Бейкона - кінокумирів тих часів, а саундтреком до фільму слугують рок-хіти 80-х.
Навіть Спілберг не втримався від ретро-тренду і зняв "Першому гравцю приготуватись". Фантастичний блокбастер про далеке майбутнє, в якому весь світ грає у віртуальну реальність. Головний її геррй їздить на Делоріан із "Назад в майбутнє". Також у кадрі можна побачити Фредді Крюгера, Джейсона Вурхіза, героя відеогри Дюк Нюкема, Робокопа. Та що вже казати, там є окрема сцена, яка повністю реконструює культовий горор Стенлі Кубрика все по тому ж Стівену Кінгу "Сяйво".
HBO знімає серіал "Двійка" з Джеймсом Франко в головній ролі, який розповідає про американську порноіндустрію середини 70-х. І шоу також стає хітовим: атрибутика та атмосфера минулого просто закохують в серіал.
Та, атрибутика, атмосфера, відсилання - це не єдиний важіль, завдяки якому маніпулюють нашою ностальгією. У Голлівуді зараз популярно робити ремейки, ребути та продовження культових хітів минулого. Пригадайте, що випустили Warner Brothers одразу, як "Дивні дива" став хітом. Так, "Воно" за Стівеном Кінгом. За концепцією це були ті ж самі "Дивні дива": в 80-ті у маленькому містечку кілька школярів-аутсайдерів зіштовхуються зі справжнім злом з "іншого" світу та встають на запеклу боротьбу із ним, доки дорослі дивним чином нічого не помічають біля себе. Навіть актор із серіалу зіграв у стрічці головну роль. Перша частина "Воно" за перший вікенд зібрала більше 120 мільйонів доларів і це з бюджетом у 45 мільйонів. А далеко не всі фільми жахів стають настільки успішними, навіть далеко не всі екранізації Стівена Кінга. У тут ж "корзину" "Шалений Макс" Джорджа Міллера з Томом Гарді, який також є ребутом-продовженням відомого хіта кінця 70-х з Мелом Гібсоном того ж Джорджа Міллера.
Таких прикладів десятки. Кіновиробники щорічно занурюють нас у минуле і "цифри" таких шоу часто дуже високі. Річ у тім, що Голлівуд майстерно "підловив" потужну людську слабкість - любов до минулого. Нас хлібом не годуй, дай поностальгувати за "старими добрими часами", коли все було так просто і зрозуміло. Це, як виявилось, можна непогано монетизувати, тим більше, що 70-90ті - візуально надзвичайно привабливе джерело для цього. Що може бути поганого у тому? Нічогісінько, окрім спокуси за стилістикою приховати сценарні огріхи. Сподіваємось, Голлівуд не підкладе нам таку ретро-свиню в наступному сезоні "Дивних див" чи продовженні "Воно".