У наші часи якісних та справді крутих фільмів про перегони виходить не так вже й багато. Ще менше можна побачити байопіків про гонщиків. Останнім була неймовірно захоплива та драматична "Гонка" Рона Говарда. Та з її виходу минуло більше 5 років, і тільки зараз виходить нова стрічка, яка може з нею позмагатись. Ми говоримо про "Форд проти Феррарі", які у нашому прокаті стали чомусь "Аутсайдерами".
Пригадаймо сюжет. Існують дві автомобільні компанії-гіганти: "Форд" та "Феррарі". Перші хочуть посунути других та стати лідерами на ринку. Для цього компанія "Форд" вирішує створити перегоновий автомобіль, який зможе випередити найшвидше "Феррарі". Щоб це довести, обидві компанії наймають найкращих гонщиків, кожен з яких буде представляти одну зі сторін змагання.
Історія у фільмі хоч і не дуже складна, та все ж тримає твою увагу від початку і до самого фіналу, не даючи засумувати. Враховуючи, що фільм йде 2,5 години, то досягти такого ефекту не дуже легко. Проте з точки зору драматургії є якась певна однобокість та моралізованість всього. Зараз конкретно казати не можна, адже без спойлерів не вийде, але, якщо порівнювати з тією ж "Гонкою", то там неможливо було вболівати за когось з героїв, адже вони обидва були неоднозначними зі своїми плюсами та мінусами, глибиною. У "Форді проти Феррарі" все ділиться може не повністю, але на чорне та біле, чого не має бути у таких стрічках. Тим паче, що по факту, керівники автомобільних компаній все це влаштовують лише за для того, щоб підняти власні статки, а на стан життя та здоров‘я гонщиків їм начхати. Тому дуже дивно взагалі, що ми вболіваємо за когось з цих корпорацій.
Що стосується героїв та їх виконання, то Метт Деймон нічого нового в плані акторської гри вам не продемонструє. Це все той самий пристаркуватий "плейбой" з блискучими зубами та вічними жартами. В той час, як Крістіан Бейл вкотре доводить, наскільки він різноплановий актор. Його можна звинуватити у тому, що в деяких моментах він перегравав, але навіть тут за ним було цікаво спостерігати.
Та найкращі ролі тут виконали не Деймон, і навіть не Бейл. Зірками стали оператор та режисер фільму. Чесно кажучи, здається, що досягти такої постановки та зйомки перегонів було неможливо, але вони це зробили. Ефект занурення максимальний! Наче ти сам є гонщиком. Та й в цілому, картинка дуже "соковита". Можливо, нових операторських прийомів в самій історії ви тут багацько не побачите, але це відміняє того, наскільки все детально пропрацьовано і як кожна дрібничка у кадрі грає роль у створені атмосфери та історії.
Насправді, щоб піти на це кіно, вам не потрібна жодна рецензія тому, що там, де Крістіан Бейл, завжди якість (майже завжди), але підводячи висновок, скажу, що наразі таких фільмів дуже мало виходить, аби ігнорувати їх та не йти в кіно. А це саме must see для великого екрану.