Сьогодні великому акторові, режисерові, продюсеру і навіть композитору Ентоні Гопкінсу виповнюється 82 роки. Кар'єра цієї мультиталановитої людини почалася в далекому 1965 році та успішно продовжується і до сьогодні. Ми розповімо вам про 5 кращих ролей сера Гопкінса, в яких повною мірою розкривається його акторська сутність. Enjoy!
Ганнібал Лектор, “Мовчання ягнят” (1991)
За сюжетом, агент ФБР Клариса Старлінг отримує завдання зустрітися з маніяком Ганнібалом Лектером, який відбуває покарання у в'язниці. Вбивця вирішує допомогти їй знайти іншого вбивцю, якого ніяк не виходить впіймати, але ставить умову - послуга за послугу. Герой розповідає Кларисі факти про маніяка, а та повинна ділитися подробицями свого життя.
Без сумніву, ця стрічка зробила Гопкінса справжньою зіркою. Протягом всього фільму у нього було лише 16 хвилин екранного часу, але їх виявилося достатньо для перемоги в боротьбі за «Оскар». Саме образ Лектера справив найбільше враження на глядачів у всій стрічці. При підготовці до зйомок актор відвідував справжні суди і бував у в'язницях для небезпечних злочинців.
Також у фільмі використано рідкісний для кінематографа прийом - під час своїх монологів Лектер дивиться прямо в камеру. І, до того ж, він не кліпає очима (це Гопкінс запозичив із записів інтерв'ю з Чарльзом Менсоном). Такий трюк діє на глядача просто гіпнотично викликаючи "паморозь" на шкірі. До образу Ганнібала Лектера актор повертався ще кілька разів, але перший фільм й досі вважається кращим.
Річард I Левове Серце, “Лев узимку” (1968)
У цьому фільмі Ентоні Гопкінс зіграв Річарда Левове Серце - старшого сина Генріха. Це перша велика робота актора в кіно. І відразу ж - номінація на «Оскар» за кращу другорядну роль. Ну, хіба Гопкінс не геній?
XII століття. Постарілий король Англії Генріх II Плантагенет під Різдво збирає в замку всю свою сім'ю: дружину - королеву Елеонору Аквітанську, яка багато років сидить в ув'язненні, трьох своїх синів: Річарда Левове Серце, Джеффрі II та свого улюбленця Іоанна Безземельного. Також в замку за спеціальним запрошенням присутній юний король Франції Філіп II Август і молода коханка Генріха Еліс. Старий король розуміє, що йому необхідно зробити болісний вибір і визначитися, хто з трьох синів стане новим королем Англії. Кожен з них має надії на трон і причетний до якоїсь змови. Політичну вигоду з ситуації намагаються отримати і Елеонора, і Філіп, і навіть Еліс. У цій круговерті взаємних образ, претензій та інтриг Генріх має зустріти чергове Різдво.
Цікаво, що у радянський прокат фільм потрапив лише після суттєвої цензури. Так, були частково вирізані і переозвучені всі сцени, в яких є натяки на гомосексуальність Річарда Левове Серце.
Дворецький Стівенс, «Наприкінці дня» (1993)
Ще одна номінація на "Оскар" вже не молодого Гопкінса. У центрі сюжету цієї атмосферної стрічки опиняється дворецький. Дуже багато років він провів у старовинному маєтку і не знає життя за його межами. Душа і серце дворецького були віддані беззастережному і покірному служінню. Здавалось би, ніщо не зможе змінити вже усталений спосіб життя. Але все змінюється, коли в будинку з'являється нова економка міс Кентон. Так, Стівенс намагається приховати почуття, що так стрімко спалахнуло. Та хіба можна піти проти любові?
Робота над цим фільмом багато в чому повторює історію створення «Говардс Енду» - стрічки, в якій вперше з'явився акторський тандем Гопкінса та Емми Томпсон. У "Наприкінці дня" вони знову грають пару з непростими стосунками. Але ці актори дійсно разом виглядають максимально природно, примушуючи глядача вірити у щирість почуттів.
Альфред Гічкок, «Гічкок» (2013)
Вибір Гопкінса на цю роль все дуже вдалий: легенда грає легенду. За сюжетом, майстер екранізації жахів на великих екранах, неповторний Альфред Гічкок на піку своєї популярності вирішує зняти новий фільм. А все почалося з роману «Психоз» авторства Роберта Блоха, який Гічкок захотів екранізувати. Хоч його ім'я вже було досить відомим у кіноіндустрії, а багато керівників відомих голлівудських компаній рахувалися з його думкою, ніхто просто не захотів фінансувати новий сценарій режисера. Від нього відмовилися, оскільки визнали провальним проєктом, який не принесе ні захоплених відгуків критиків, ні очікуваного прибутку.
Гічкок вирішує все одно втілити свій проєкт, заклавши свій будинок. Саме з цього моменту його щасливе життя починає давати тріщину: дружина зовсім не рада перспективі лишитись без даху над головою. Але разом з тим, наближається завершення роботи над новим дітищем генія, яке він ось-ось повинен представити світу. Якщо Гічкок мав рацію, то його світова слава спалахне з новою силою, а товстосуми пошкодують, що не прислухалися до нього раніше.
Напевно, тільки Гопкінс міг втілити на екрані великого режисера, адже вони обидва однаково талановиті. Для цієї ролі актору зробили грим, який змінив його майже до невпізнаваності! Це очікувано, адже профіль Гічкока знають всі, хто дивився його стрічки.
Папа Бенедикт XVI, “Два папи” (2019)
"Два папи" - це історія кількох коротких зустрічей Папи Бенедикта XVI і кардинала Хорхе Маріо Бергольйо, майбутнього Папи Франциска. Дві уже літні людини, які не згодні один з одним практично у всьому, обговорюють питання віри, трансформації церкви і згадують власне життя. Раптово вони починають розуміти, що отримують справжнє задоволення від такого спілкування. Папа Бенедикт XVI, який переживає кризу віри, нарешті усвідомлює, що він повинен зробити, щоб принести максимальну користь Церкві. А кардинал Бергольйо, який відчуває кризу довіри до самої Церкви, розуміє, що це - ще одне випробування, послане йому вищими силами, і що саме він змушений буде нести хрест відповідальності за католицьку церкву після Бенедикта XVI.
Практично вся стрічка побудована на діалогах і взаємодії двох чудових акторів - Джонатана Прайса і Ентоні Гопкінса. Стежити за зміною стосунків їх героїв від майже неприкритої ворожості і недовіри до відвертості та дружби неймовірно цікаво. Як і спостерігати за діалогами, наповненими своєрідним, але дуже милим гумором.