Днями в Голлівуді відбулась церемонія народження "Золотого глобусу", який ще люблять називати "репетицією" або "молодшим братом "Оскара". Чому використовувати такий термін - помилково, чи справедливо роздали золоті статуетки цього року та що не так із ведучим церемонії Рікі Джервейсом? Про це - нижче.
Спочатку поговорімо про "Глобус" як "репетицію "Оскара". І перша, і друга - поважні премії у світі кіно, навіть номінанти частенько збігаються, та все ж порівнювати їх не варто. Перша і основна відмінність полягає у тих, хто обирає переможців. "Оскар" - нагорода, яку присуджують самі діячі кіно, славнозвісні "кіноакадеміки". "Золотий глобус" - це премія від голлівудських журналістів та преси, тому він існує паралельно "Оскару", але не є його "молодшим братом".
Друга відмінність полягає у самих номінаціях. "Глобус" присуджують за досягнення у сфері кіно та телебачення, "Оскар" же дістається лише кіношникам та аніматорам. Цікаво, до якого "жанру" кіноакадеміки віднесуть проекти Netflix?
Рікі Джервейс
Ведучим "Глобусу" вкотре став комедійний актор Рікі Джервейс. Перегляньте відео і ви зрозумієте: це не просто "конферанс". Ведучий вийшов на сцену, аби гарненько "прожарити" весь голлівудський бомонд. Дісталось усім : і Скорсезе з його наступом на Marvel, і стрічці "Два папи", яка опинилась у списку "фільмів про педофілів" від Рікі, і "Apple", яких комік назвав "досить лицемірними, щоб випустити серіал "Ранкове шоу" про харрасмент, коли вони самі є далеко не святими". Настільки прямі жарти зі сцени "Глобусу" в часи, коли Голлівуд (та й весь світ) намагається бути максимально толерантним справді шокують.
Напруження в залі досягло максимуму, коли Рікі порадив зіркам виходити на сцену, отримувати свої нагороди і забиратись (звісно, він сказав трохи жорсткіше), а не починати "ці промови про політику, бо більшість із вас і школи не закінчили". Просто подивіться на обличчя Тома Генкса і Мартіна Скорсезе - здається, їм треба було викликати швидку. Звісно, мільйони переглядів Джервейсу забезпечені, а от що буде з його кінокар'єрою? Нам точно буде за чим слідкувати у 2020 році.
Вираз обличчя Тома Генкса під час "прожарки" від Джервейса був красномовним
Що стосується нагород, то в цьому році все набагато цікавіше, ніж було у 2019, коли "Оскар" та "Глобус", здавалось, почали роздавати нагороди просто за "толерантні" теми фільмів, а не за їх якість. Несподівано для українських глядачів головну премію за "Кращий драматичний фільм" забрала стрічка про Першу світову війну від Сема Мендеса "1917", адже в нашому прокаті її ще не було, але рецензії авторитетних американських видань зазначають, що "1917" - кращий фільм про війну після "Врятувати рядового Райана" Стівена Спілберга. Та від Мендеса й не очікуєш меншого після його геніальної "Американської краси", кращого серед фільмів про Бонда "Скайфоллу" та сильної драми з Леонардо Ді Капріо та Кейт Вінслет "Шлях змін". Також Сем отримав нагороду за найкращу режисуру.
Не менше пощастило Квентіну Тарантіно, чий фільм "Одного разу в Голлівуді" отримав премію за "Кращий мюзикл/ комедію", за "Кращий сценарій", а також за кращого в світі Бреда Пітта на другому плані. Якщо пригадати, як часто Квентіна ігнорують на всіх можливих кінопреміях, то його перемога - привід відкоркувати пляшечку червоного.
За Хоакіна Фенікса ми вболівали, та все ж не очікували, що він справді щось отримає. Біда в тім, що рейтинг "Джокера" дуже сильно постраждав через рецензії журналістів та критиків, які звинувачували фільм у пропаганді насилля та вбивств. Тому, коли їм‘я Фенікса все ж таки пролунало зі сцени у якості переможця, це стало приємним сюрпризом для всіх шанувальників фільма та актора. Але Фенікс не був би Феніксом, якби одразу після вручення не "наїхав" на журналіста за те, що той запитав, як саме Фенікс готувався до ролі Джокера. Хоакін сказав, що вже пів року розповідає про це в інтерв‘ю і нічого нового він вже "не вигадає".
Не меншою несподіванкою стала перемога Терона Еджертона в номінації "Кращий актор мюзиклу або комедії". Скоріш за все, на "Оскарі" ми цей фільм не побачимо, тому порадіємо за його присутність на "Глобусі", адже кіно дійсно вражає.
Терон Еджертон у фільмі "Рокетмен"
Щодо акторок-переможиць, то тут сказати нічого, бо "Джуді" з Рене Зельвегер та "Прощання" з Аквафіною залишились поза нашим культурним простором: до широкого українського прокату вони навряд чи дійдуть, та, якщо почитати відгуки на західних ресурсах, то та ж "Джуді" досить посередня. Що ж, довіримось вибору "Золотого глобусу".
Рене Зельвегер у фільмі "Джуді"
Цілком очікувано перемогли "Паразити" в номінації "Кращий іноземний фільм", що доводить, наскільки потужним є сам фільм та південнокорейський кінематограф загалом. Щоправда, я більше вболівав за відверту історію Педро Альмодовара "Біль та слава" з Антоніо Бандерасом. Іспанська стрічка все ж викликає більше емпатії від свого азійського конкурента.
Та перейдімо до "лузерів" цього року. "Ножі наголо" не отримали нічого і це дуже велика прикрість. Фільм Джонсона є ледь не найкращим у минулому році, саме тому особливо дивно, що йому не дали жодної нагороди. Також обділили всю Netflix-банду. Серед усіх їх фільмів, що здобули номінації: "Шлюбна історія", "Ірландець", "Два Папи" та "Моє ім‘я Долемайт", єдину нагороду дали фільму "Шлюбна історія" за Лору Дерн у ролі другого плану. І, якщо у випадку з Драйвером пробачити можна, бо Фенікс - це справді сильна конкуренція, то Скарлет Йоганссен була справді найкращою серед номінанток. Складається враження, наче до Netflix на кінопреміях досі ставляться, як до аутсайдерів. Так це чи ні, ми вже зрозуміємо під час "Оскару", а поки це лише здогадки.
Лора Дерн у фільмі "Шлюбна історія"
"Золотий глобус" 2019 року нарешті показав, що зміст фільмів набагато важливіший за їх "ідеологічно толерантну" спрямованість. Перемоги Тарантіно, Фенікса, Пітта свідчать про адекватність минулої церемонії. Хочеться сподіватись, що "Оскар" пройде не гірше, а також нагородить тих, кого так жорстко проігнорував "Глобус". Чекатимемо на список номінантів уже 13 січня!