Нарешті це сталося! 13 січня було оголошено номінантів на премію "Оскар" 2020 року. Минулого року купа кіноманів заприсяглися більше ніколи не цікавитись "Оскаром", та є в нас підозра, що цю обіцянку таки буде порушено. Чому? Давайте з'ясовувати разом.
Те, що "Оскар"- 2019 знищив будь-яку цікавість до премії - факт, з яким важко сперечатись. По-перше, минулого року номінанти були одноманітними та, так би мовити, "стерильними". Одразу три фільми - "Зелена книга", "Чорний куклускланівець" та "Чорна Пантера" так чи інакше присвячені темі боротьби з расизмом. У 2019-му "Оскар" остаточно перетворився на толерантно-політичну платформу, де перемагали не фільми, а теми, а коли це трапляється, то кінопремія одразу втрачає свою цінність. І хоч "Зелена книга" - стрічка доволі непогана, вгадати її перемогу було занадто легко, як і решту лауреатів. І це друга причина: премія у 2019 році була настільки передбачуваною, що ніякого азарту під час перегляду церемонії нагородження не виникало.
Та цього разу Голлівуд збагнув що до чого та почав виправляти свої помилки. Важко сказати, чому кіноакадеміки отримали якесь просвітлення за рік, але список номінантів на "Оскар"- 2020 не може не вражати.
Воєнна драма "1917", кінокомікс "Джокер", тарантінівський епос про голлівудську Одіссею актора Ріка Далтона "Одного разу в Голлівуді", південнокорейська соціальна притча "Паразити", сімейна драма від Netflix "Шлюбна історія", гангстерський байопік Скорсезе "Ірландець", фільм про перегони "Аутсайдери", профеміністичний шедевр "Маленькі жінки" та антивоєнний експеримент від Тайки Вайтіті "Кролик Джоджо": один фільм кращий від іншого! Як визначитись із фаворитом - невідомо. Хоча я передбачаю два варіанти розвитку подій: переможе або "1917", тому що фільм Мендеса, який ще не був в українському прокаті, або такі ж шедевральні "Паразити". Віддати головну нагороду стрічці іноземною мовою - насправді саме це могло би стати великим кроком для кіноакадемії у плані толерантності та рівності. Тим паче, що Південна Корея вже давно вивела свою кіноіндустрію на рівень світової якості.
Тут кращим стане Сем Мендес зі своїм "1917". Складний за своєю постановкою фільм водночас нагадує "Дюнкерк" Нолана та "Врятувати рядового Раяна" Спілберга. Його вже прозвали кращою воєнною драмою останніх років! Що ж, побачимо, чи згодні з таким твердженням кіноакадеміки. Особисто мені дуже б хотілося побачити з Оскаром у руках саме Тарантіно: Квентін хоч і культовий режисер, але жодного разу не отримував велику нагороду саме за режисуру. Шокує, чи не так?
У цій категорії результат не такий очевидний, адже всі номінанти гідні отримати золоту статуетку. Я вболіваю за Хоакіна Фенікса, який вже отримав нагороду за кращу чоловічу роль на "Золотому Глобусі", але роботи Адама Драйвера у "Шлюбній історії", Антоніо Бандераса у "Болі та славі", Джонатана Прайса у "Двох Папах" дійсно вражають.
"Найкращу актрису" стовідсотково отримає Рене Зеллвегер за "Джуді", та я обома руками за Скарлетт Йоганссон. До речі, в цьому році Скарлетт не просто вперше номіновано на "Оскар", а ще й одразу у двох категоріях. Окрім "Шлюбної історії" Баумбаха, акторка вразила всіх своїм талантом у ролі другого плану в "Кролику Джоджо".
Очевидно, переможе Лора Дерн - партнерка Йоганссон у "Шлюбній історії". Попри те, що Лора вже виграла "Золотий Глобус" за цю роль, на "Оскарі" професійні аналітики знову "ставлять" на її кандидатуру.
Однозначним лідером у номінації є Бред Пітт. І хоч у моїх мріях йому мусили дати "Оскар" за "До зірок", та номіновано Бреда за "Одного разу в Голлівуді", що насправді теж чудово. Цікаво, що Бред вже неодноразово отримував золото від кіноакадеміків, щоправда, як продюсер. Цьогорічна нагорода від кіноакадеміків може стати першою у його акторській кар'єрі.
Найкращі тут Тарантіно з його "Голлівудом" та Ноа Баумбах з "Шлюбною історією". Я був би радий "Ножам наголо", але враховуючи, як цей фільм проігнорували в усіх інших номінаціях, можна зробити висновок, що і цю він отримав чисто технічно - "аби не образити". Але детектив дійсно геніальний і без усіляких "оскарів". Рекомендую переглянути!
Тут 50 на 50 - переможуть або "Маленькі жінки", або консервативний шедевр Скорсезе "Ірландець". Вайтіті занадто "легкий" для цієї категорії, "Два папи" - дуже непримітний, а "Джокер" просто ні - у США у так бояться хвалити цей фільм, тому що він буцімто розпалює схильність до насилля та тероризму.
Цікава історія з мультфільмами. Нарешті "Оскар" ігнорує очевидного фаворита від "Disney" "Крижане серце 2", висуваючи натомість один з найкращих мультфільмів "Я загубив своє тіло" від Netflix. Та щось мені підказує, що нагороду забере інший проєкт стрімінгової платформи - "Клаус", бо це більш однозначна для широкої аудиторії робота, тоді як "Я загубив своє тіло" - авторський артхаус, який зрозуміють далеко не всі, на жаль.
And Oscar goes to… "Паразити" Пон Джун Хо. У Каннах переміг і тут переможе без сумнівів.
Серед операторів вдруге пощастить Дікенсу за "1917". Цього талановитого дядька стільки разів ігнорували, що його вже варто кликати Леонардо ДіКапріо серед операторів. Та цього року в нього дійсно нема гідних конкурентів. Тому все доволі прозоро.
Звісно, мої суб‘єктивні припущення не є приводом нести своє багатство букмекерам і ставити "на все", адже цьогорічний "Оскар" настільки дивовижний, що вгадати переможця практично неможливо! Та саме це і є amazing в кінопремії 2020 року. Переможе найкращий, а хто саме - дізнаємось вже 10 лютого.