Деякі гурти залишаються назавжди вірними своєму початковому стилю, інші ж обирають шлях експериментаторів і залучають таким чином нову аудиторію. Розповідаємо про те, які трансформації відбулися у творчості п’яти відомих рок-бендів і до чого призвели такі зміни.
BMTH — це показовий рок-гурт, який з плином часу пішов від свого початкового звучання, поекспериментувавши з безліччю музичних стилів. Металкор і треш-метал панували на старті кар'єри хлопців. Тоді вони намагалися бути несхожими на всіх (і це за часів, коли всі хотіли бути ню-рокерами) та свідомо незрозумілими.
Проте поступово скріми фронтмена Олівера Сайкса почали розбавлялися чистим вокалом, у треках з'явилися електронні нотки, акустика, оркестрові інструменти та навіть хоровий спів. Із цими змінами до гурту прийшла більша популярність. Пізніше хлопці захотіли спробувати себе і в поп-році, взявши приклад з 21 Pilots. Результатом став альбом Amo, який номіновано на «Греммі–2020».
У численних інтерв'ю музиканти зізнаються, що не збираються зав’язувати з музичними експериментами, бо ходити протоптаною стежкою їм нудно. До речі, у лютому британці презентують платівку в Києві.
Спочатку гурт виконував кавери на Metallica та Nirvana, а пізніше випустив свої перші треки в стилі ню-метал. 2003 рік став для музикантів доленосним: народилася нинішня назва колективу та відбулася заміна басистів. Тоді ж звучання стало мелодійнішим, представляючи собою симбіоз металкору та чистого вокалу. Це рішення було прийнято через те, що часи змінювалися, а ню-метал втрачав колишню популярність.
Перші альбоми (наприклад, The Poison, Scream Aim Fire або Venom) ще відрізнялися звучанням у стилі треш-метал. А ось шоста студійна платівка Gravity, випущена у 2018 році, в жанровій палітрі сильно відрізняється від попередніх: тут є й альтернативний рок, і постхардкор.
Альбом 30 Seconds to Mars — найхардовіша робота гурту: вона вийшла у час, коли ню-метал був популярний, як ніколи. При записі цієї платівки рокери надихалися роботами Pink Floyd, The Cure та Björk.
А ось альбом A Beautiful Lie — перші спроби музикантів експериментувати зі звучанням. З'явилося більше мелодійності, а самі треки стали легшими за звучанням. Ню-метал практично зник. Далі — більше. У This Is War додаються електронні інструменти та навіть інді-мотиви.
На Love, Lust, Faith and Dreams Thirty Seconds to Mars продовжили експериментувати, віддаючи данину електронній музиці та арт-року. America — максимально далекий альбом за звучанням від усіх попередніх. Це феєрія електропопу та поп-року. Частина давніх фанатів залишилися розчарованими переходом гурту від рок-напрямку в мейнстрім, але багатьом «вилизаний» звук і соціальні теми у текстах припали до душі.
Перший альбом Hybrid Theory став для гурту доленосним. Треки відповідали жанрам ню-металу, альтернативного металу та реп-металу. За пісню Crawlling LP отримали першу в своїй історії премію «Греммі» у номінації «Краще виконання в жанрі хард-рок». Другий альбом Meteora став не менш популярним, ніж дебютний. Саме тоді з'явилася неймовірно популярна композиція Numb: це підтверджує кількість переглядів на YouTube — 530 мільйонів на сьогоднішній день.
В альбомі Minutes to Midnight група змінила гібридний стиль, повернувшись до жанру альтернативного року. Альбом Thousand Suns умістив у собі цілу палітру жанрів: альтернативний рок, реп-рок, електророк та індастріал-рок. Цей альбом став одним із найпродаваніших у стилі рок у світі. У роботі Living Things хлопці намагаються повністю звільнитися від шлейфу ню-металу, з'являються елементи кантрі та фолк-року. The Hunting Party — це нотки ню-металу разом із репом Ракіма. Також цей альбом відрізняється великою кількістю гітарних соло, що характерно для перших треків LP. Це ознаменувало довгоочікуване повернення музикантів до витоків звучання.
Пізніше LP знову зважився на експерименти, але не дуже вдало: One More Light виявився найслабшим релізом в історії гурту.
Стиль Radiohead — альтернативний рок, але на різних етапах музиканти переходили від брит-попа до арт-року й електронної музики. Ранній Radiohead формувався під впливом альтернативних рок-груп 80-х: Pixies, R.E.M., Sonic Youth, The Smiths, Joy Division, U2. Альбоми, випущені гуртом Тома Йорка в середині 90-х (The Bends і OK Computer) у свою чергу сильно вплинули на британську рок-музику рубежу тисячоліть. Після першої популярності його первинне звучання змінилося: в Kid A та Amnesiac були використані різні жанри в діапазоні від електронної музики до джазу. Radiohead більше не були схожі на типову британську рок-групу.
OK Computer — це мелодійний рок-альбом із елементами електронної музики, доповнений яскравим емоційним вокалом Йорка. Платівка вважається класикою рок-музики 90-х і входить до списків кращих альбомів за різними версіями.
Kid A вийшов пізніше. На ньому Radiohead вчергове багато експериментував зі звучанням, і в результаті вийшов найбільш «електронний» на той момент альбом групи. Під час запису в великій кількості використовувалися програмування, хвилі Мартено та різні нехарактерні для рок-музики інструменти. Критики знаходили в Kid A вплив краут-року та джазу. Наступні альбоми схожі між собою за звучанням.
Кожен із перелічених гуртів зробив потужний вклад у світове музичне мистецтво, і вже за це вони варті уваги меломанів. А от любити їх за безсмертну класику чи сміливі перевтілення — кожен вирішує для себе сам.