У 2013 році Пон Чжун Хо – режисер оскароносних «Паразитів» – зняв фантастичну антиутопію «Крізь сніг» з такими акторами як Кріс Еванс, Джон Гарт, Тільда Свінтон. Фільм не зібрав великої каси та не отримав аж такого світового визнання, натомість стрічку високо оцінили критики та глядачі, які все ж її подивилися. Ще через деякий час канал TNT вирішив зробити серіал за мотивами фільму. Netflix, у свою чергу, виступили дистриб’юторами серіалу і виклали його у себе на платформі. Я ж подивився римейк та готовий поділитися своїми враженнями.
Трейлер ТВ-серій
Сюжет у серіалу доволі лаконічний. Світ знаходився на межі вимирання через глобальне похолодання. Багатії збудували собі потяг з ресурсами, з ідеальними умовами життя, інфраструктурою, де вони змогли б жити. Цей потяг здійснює безкінечну навколосвітню подорож – щороку він повністю огинає земну вісь один раз. Перед запуском звичайні люди, що опинилися на межі бідності, штурмували потяг і зайняли для себе останні вагони. Еліта до них максимально зневажливо ставиться і виділяє їм мінімум ресурсів, щоб вони не піднімали бунт. Проте в якийсь момент населення останніх вагонів вирішує піти війною проти еліти і забрати те, що належить їм.
Кадр з серіалу «Крізь сніг»
За що варто віддати серіалу належне, так це за те, що, на відміну від фільму, він намагається повністю розкрити устрій цієї антиутопічної держави у вигляді потяга. Ми бачимо, як і чим класи різняться між собою. Наприклад, мешканці 3 класу є робочою силою для еліти. Вони існують на межі бідності, але мають робити всю брудну роботу, щоб мати їжу і місце. Другий клас – це керівні органи, що підтримують порядок у державі. Ну і перший клас – це Деміурги цього світу, що все контролюють. Мешканці останніх вагонів поза соціумом, як зайвий непотріб. Проте інколи серед них знаходяться професіонали, які можуть знадобитись еліті і тоді їх забирають до 3 класу.
Кадр з серіалу «Крізь сніг»
Ось так і головний герой – колишній коп – з останніх вагонів в якийсь момент стає потрібним, коли в 3 класі трапляється вбивство. Йому дають завдання знайти вбивцю. Так з'являється друга лінія, паралельна основному сюжету – її вводять, аби розширити хронометраж.
Дженніфер Коннеллі у ролі Мелані Кавіл
А от що серіал дуже сильно втратив у порівнянні з фільмом, так це стиль, фарсову і фентезійну природу всіх подій та головних героїв. Гіпербалізованість стрічки Пон Чжун Хо робила її унікальною у своєму жанрі. Чого тільки варта була місцева «Геббельс» у виконанні Тільди Свінтон! Тут цю роль бере на себе Дженніфер Коннеллі, але за сумісництвом вона ще й керівник потягу. Через цю комбінацію більшість її вчинків та рішень втрачають логіку чи здоровий мотив.
Тільда Свінтон та Кріс Еванс у фільмі «Крізь сніг»
Пафос та серйозність дуже не йдуть на користь серіалу. Бо, знову ж таки, суспільство у фільмі Пон Чжун Хо лякало ще й тому, що режисер говорив про класову нерівність зі своєрідним гумором. Серіал же – типовий блокбастер, який намагається бути соціально важливим, але йому це не вдається, бо він просто перестає тебе тримати одразу після перегляду.
Девід Діггз (у ролі Андре) та Дженніфер Корннеллі (у ролі Мелані)
Головний герой, чиє ім‘я ви теж швидше за все не запам‘ятаєте, на фоні Кріса Еванса з фільму виглядає як мінімум невиразно. За сюжетом він лідер, але по факту цього не видно. В будь-якому разі, за цим чуваком я б ніколи не пішов, бо він поводить себе, як ганчірка без принципів. Еванс же не пішов на жодний з компромісів і саме тому досягнув бажаного результату.
Кріс Еванс у фільмі «Крізь сніг»
Я вже мовчу про те, що виставляти еліту виключно лиходіями в контексті цього сюжету – не надто правильно, бо вони з самого початку будували потяг для себе. Іншими словами, вони нікому і нічого не винні. Можна зрозуміти мешканців останніх вагонів, але весь шарм – у суперечливій, неоднозначній природі такого устрою.
Технічно, звісно, все виконано досконало. Ефекти переконливі, безкомпромісний екшн з різаниною, атмосфера потягу – все це занурює в безвихідь історії і змушує тебе повірити в екранний світ. От тільки сама історія, на жаль, ніяких почуттів не викликає. (Треба зізнатись, правда, декілька сцен з бійками тримали у напруженні завдяки влучній постановці).
Трейлер фільму
Окремо можна похвалити анімаційний флешбек у першому епізоді на самому початку. Ось він прямо крутий і вражаючий. Через нього я навіть подумав, що сам серіал теж буде шедевральним, але цього не відбулося.
Отож, мій висновок – «Крізь сніг» можна увімкнути собі фоном, якщо хочеться вбити час, але не більше. Якогось одкровення від серіалу ви не отримаєте. А от справді хороша порада: подивіться фільм Пон Чжун Хо, він того вартий.