Зазвичай про Netflix або добре, або ніяк. Всі звикли нахвалювати стрімінговий сервіс за високоякісний контент, а ось спроби сварити їх зустрінеш нечасто. Цього разу ми підемо проти течії і скажемо своє «Фе».
Є у Netflix дуже великий гріх: вони люблять витрачати гроші на виробництво різного непотребу, аби на платформі було якомога більше контенту. Платформа, так би мовити, бере не якістю, а кількістю, просто частіше за все ви такі проекти оминаєте десятою дорогою і навіть не чуєте про подібні прем'єри.
Один з найяскравіших випадків провалу – свіжий бойовик «Останні дні американської злочинності», який набрав рекордні 0% на Rotten Tomatoes! Скажемо відразу: не отримати жодного схвального відгуку на всю мережу інтернет – задача не з простих.
Щоб ви розуміли, це не просто поганий бойовик. Поганою була, скажімо, «Примарна Шістка» від Майкла Бея. Тут невдалим було все, але попри нудьгу у стрічці таки можна було знайти деталі, від яких отримуєш задоволення. А ось «Останні дні американських злочинів» дивитись просто неможливо. Зрозуміти повністю сюжетну лінію у вас навряд чи вийде.
Вхідні дані такі: в Америці починається епоха антиутопії. Влада втілила в реальність нічний жах конспірологів і почала вживляти чипи в мозок людям, аби контролювати суспільство. Привід – боротьба зі злочинністю. В такому сетинґу вас знайомлять з героєм Гремом Бріком – він втрачає свого брата під час одного з пограбувань банків. Перед тим, як закони почнуть діяти на повну, Грем хоче помститись за брата і востаннє зробити наліт на банк, зірвавши куш.
Едгар Рамірес у ролі Грема Бріка
Режисер Олів‘є Мегатон – не просто людина бездарна і безталанна, він бог поганих бойовиків. Наприклад, саме Мегатон створив третю частину «Перевізника», другу та третю частини «Заручниці» – тобто чувак знімав залишки відомих франшиз в той момент, коли вони вже нікому не були потрібні. Ось і «Останні дні..» – це дно, яке «важко знайти, легко втратити і неможливо забути».
Сама стрічка є екранізацією маловідомого і не дуже успішного коміксу Ріка Ремендера і Грега Токкіні. Однойменну графічну новелу активно критикували за слабку драматургію. Втім, Мегатона цей факт не сильно хвилював. У команді зі сценаристом Гайдусеком вони елементарно не змогли впоратися з базовими правилами драми. Є доволі проста історія про антиутопічний світ з рядом обмежень, є відчайдушний антигерой-грабіжник. Здавалося б, на такій заквасці можна зробити непоганий бойовик, але творці банально не можуть втримати увагу глядача довше 5 хвилин. Це при тому, що стрічка йде 2,5 години! Сценаристи постійно перемикають тебе з однієї сюжетної лінії на іншу, тож врешті-решт ти взагалі не розумієш, про що кіно. Десятки лівих героїв без чіткої мотивації, жодного з яких не розкривають. Відсутність яскравого конфлікту та адекватного сторітелінгу роблять свою справу.
Майкл Пітт у ролі Кевіна Кеша
Чи є складна драматургія або ж успіх джерела першочерговими для бойовиків? Звісно, ні. Але бойовики круті тоді, коли в них є яскравий герой з характером, за якого ми переживаємо. Все інше – екшн, графіка, деталі – йде потім. Едгар Рамірес (Грем) хоч і харизматичний чувак, але його особистої харизми не вистачає, щоб витягнути фільм. Єдина функція його персонажа, у якій він може себе проявити – це дивитись на всіх млосним поглядом та вбивати, час від часу штовхаючи непереконливі монологи про справедливість. Періодично можна дивитися на Майкла Пітта (Кевін Кеш). Він переграє, кривляється, але при цьому хоча би робить щось. Дуже шкода, що цей актор не часто з’являється у фільмах і ще рідше – у якісних. Що стосується виключно екшену, то він також не радує видовищністю. Всі сцени перестрілок чи переслідувань виглядають дорого, але при цьому викликають потужне дежавю – складається таке враження, ніби ти вже бачив це 100500 разів.
Анна Брюстер і Едгар Рамірес
Зустрівшись із таким, чудово розумієш оцінку глядачів на Rotten Tomatoes. Треба дійсно постаратись, аби з ресурсами і бюджетом Netflix злити фільм і за основними параметрами (сценарій, режисура), і в деталях (наприклад, спецефекти).
Чи варто щось іще писати, аби ви зрозуміли, чому не варто витрачати час на перегляд? Не впевнений. Це повний несмак. Але про його існування варто знати, аби уявляти собі темний бік індустрії.