Доки Джордж Міллер відмовляється від Шарліз Терон для приквелу/спін-оффу «Шаленого Макса», Netflix тихенько завербовує актрису у свої воїни. Не так давно повідомляли, що на платформі вийде продовження бойовика «Атомна блондинка», який свого часу зняв режисер першого «Джона Віка» Девід Літч. А вже зараз вийшла чергова екранізація коміксів під назвою «Стара Гвардія» (або ж «Безсмертна гвардія»), де Шарліз зіграла головну роль. Стрічка, яку дивним чином полюбили критики і геть не прийняли глядачі. У чому ж таємниця такого розподілу? З‘ясовуємо!
Є невеличкий загін безсмертних воїнів, які живуть на Землі віддавна (їхній історичний час нагадує наполеонівський). Очолює загін Енді (Шарліз Терон). Вона харизматична, рішуча та має всі характеристики справжнього лідера. Фільм починається з того, що головні герої отримують завдання поїхати в Афганістан та врятувати дітей від терористів. На місці їх зустрічає армія спецназівців, які стріляють у головних героїв, але ті швидко приходять до тями та вбивають солдат. Виявляється, що ніяких дітей не існує, а все це підлаштували для того, аби засняти на камеру суперздібності Енді та команди.
Людина, що дала завдання протагоністам, насправді працює на бізнесмена, який хоче на основі їхніх ДНК створити ліки безсмертя та врятувати людство від смертності. Звісно, в нього суто капіталістична мета – заробити багато грошей. Паралельно з цим в Афганістані (яке співпадіння!) знаходиться дівчина-солдат, у якої виявляють точнісінько таку ж здібність: на завданні їй перерізають горло, що заживає через кілька хвилин. Тепер Енді намагається завербувати дівчину до свого загону, аби та не розкрила свою здібність іншим людям.
На етапі розробки концепту фільм мав величезний потенціал і міг вийти дуже крутим. Врешті-решт, коміксова версія або римейк «Горця» з Крістофер Ламбертом нам би точно не завадили. На жаль, концептом майже всі позитивні сторони фільму і закінчуються. Більшість бойовиків, що їх випускають зараз Netflix, на одне обличчя: вони глянцеві, шаблонні, їх забуваєш через кілька днів після перегляду. Але якщо «Примарна шістка» Майкла Бея могла тебе хоча б розвеселити, а «Евакуція» з Крісом Гемсвортом мала неповторні та місцями революційні екшн-сцени, то «Стара гвардія» нічим не видатна. Вона сіра, нудна і створювалася в ім'я сучасних тенденцій. У стрічці маємо цілий комплект тем – расизм, фемінізм, гомосексуальність, – і все це в купі з тим, що білий гетеросексуальний бізнесмен є втіленням абсолютного зла.
Чомусь автори не хочуть важливі меседжи вплетати органічно та обережно в сюжет – вони пхають їх тобі прямо в обличчя. До прикладу, вищезгадана тема гомосексуальності серед героїв загону взагалі виповзає незвідки, чим викликає стовідсоткову невіру в події. І продемонструвати сам факт причетності до порядку денного тут важливіше, ніж розкрити характери головних героїв, мотивацію, показати їхнє минуле. (Якщо хтось запідозрить мене у гомофобії, то відразу відповім: я обожнюю «Горбату гори» чи «Назви мене своїм ім‘ям», просто все має бути на своєму місці і відповідати потребам сюжету).
Чому антагоніст (Гаррі Меллінг) став у фільмі головним злом зрозуміти теж важко. Не скажеш, що його ціль дуже страшна та жахлива. В принципі, це звичайний фармацевт, який хоче заробити грошей на тому, що позбавить людство страждань. Так, він ексцентричний, він вбив загін спецназівців лише заради того, щоб перевірити здібності головних героїв, а ще його грає актор, який грав Дадлі Дурсля в «Гаррі Поттері», але на цьому все. Нічим персонаж вам не запам‘ятається. Він не викликає ані страху, ані емпатії, ані банальної закоханості в себе. Теж саме можна сказати і про головних героїв: їхні основні характеристики – кольор шкіри, оріентація та Шарліз Терон (так, це теж характеристика, треба ж мені за щось чиплятися). В усьому іншому зрозуміти, чим вони відрізняються один від одного дуже важко. Хоча каст у фільму непоганий і актори справді талановиті: що Шарліз, що Матіас Шонартс (це той, який на Путіна схож), що Чиветел Еджіофор.
На жаль, не рятує фантастичний бойовик навіть екшн. Він поставлений непогано, але зйомка в стилі «в оператора почалась епілепсія, не вимикай камеру» дуже сильно втомлює. Весь кайф подібних сцен у синхронізації камери з рухами героїв – тоді екшн починає нагадувати якийсь неймовірний танок, як це було в «Евакуації», «Джоні Віку» або в «Апгрейді». «Стара гвардія» в цьому аспекті виявилась слабкою та знову ж таки сірою. Тому порадити подивитись цей фільм як аттракціон теж не можуна – є аттракціони крутіші. Якщо ж любите бойовики з Шарліз Терон, то вже краще передивитись «Атомну блондинку»: там і стиль, і екшн, і харизма, і саундтрек.
Одним словом, фільм «Стара гвардія» – це той випадок, коли не працює нічого, але разом з тим стрічку не можна назвати жахливою, бо автори навіть не йдуть на ризик відійти від шаблону. Попри все, критики поставили їй на Rotten Tomatoes 81%, що автоматично заносить кінороботу в сегмент «крутого дорогого кіно». Пропоную вам сприймати мою рецензію як суб'єктивну думку і той самий альтернативний голос народу – врешті-решт, навіть кіномани втомляться від таких стрічок.