Схоже, що HBO захопили в полон красунчика Джуда Лоу і підписали його одразу на кілька проєктів. Ми вже подивились з ним «Молодого папу» від Паоло Соррентіно, тепер настала черга дивитись «Третій день» від Марка Мендена. Хтось буде у повному захваті від серіалу, хтось вимкне його через 20-30 хвилин після початку — через повільний темп та непрозору історію. Ми ж подивились перший епізод шоу і намагаємось зрозуміти, чи є щось унікальне у цій роботі.
Творці дуже хотіли захистити глядачів від спойлерів, а тому просили пресу та критиків, які подивились «Третій день» повністю, втриматись у своїх рецензіях від переказу сюжету. Іронія полягає в тому, що, бажаючи цього чи ні, а переказати сюжет і тим паче заспойлерити його дуже важко. Якщо коротко, то ось базова інформація: головний герой Сем, побитий життям через фінансові проблеми, приїздить до маленького британського містечка на острові і знайомиться там із дівчиною. Від неї він дізнається, що місцеві жителі готуються до якогось традиційного ритуального фестивалю. Як всі ми знаємо з фільмів накшталт «Сонцестояння», нічим добрим подібні фести не закінчуються.
Врешті-решт, «Третій день» уподібнюється усім цим фолк-горорам, де головні герої стають свідками та водночас жертвами культу. Різниця тільки в тому, що нам доведеться чекати кілька епізодів, щоб дійти до кульмінації і побачити всю ту «жесть», заради якої всі ми зібралися. І ось тут виникає проблема. Те, що серіал дуже повільний сам по собі, непогано, але до персонажа Джуда Лоу не виникає жодних почуттів протягом усього першого епізоду. Він фігурує на екрані, ми навіть відчуваємо позакадровий шлейф його харизми, але разом із тим точно не розуміємо, хто він, від чого тікає, звідки ростуть його проблеми. Це при тому, що перший епізод йде годину — нічогенька можливість розказати глядачу про героя!
Сем у кадрі лише й робить те, що всі навколо говорять йому робити. Згадаємо і порівняємо: у тому ж «Сонцестоянні» Арі Астера головна героїня була детально змальована і відкрита нашому розумінню, тому у фіналі її трансформації шокувала та дивувала. Від Джуда Лоу у «Третьому дні» ми не отримуємо жодних емоцій, крім кількох нервових телефонних розмов на початку серії та у фіналі. Це при тому, що Лоу — неперевершений актор сам по собі. То що ж тут можна заспойлерити?
Що рятує серіал, так це неймовірний візуальний стиль та операторська робота. Гра с кольорами просто гіпнотизує і зачаровує. Візуально кіноробота нагадує стрічку «Анігіляція» від Netflix — той випадок, коли кожен кадр хочеться поставити на «стоп» та робити скріншоти, а потім ще довго і нудно розбирати його складові. Сукупність спецефектів разом із живою зйомкою створюють просто неймовірну картинку.
Будемо чесними, нагнати саспенсу творцям теж вдається. Так, за першу серію в шоу майже не трапилось нічого такого, що змусило б тебе верещати від задоволення чи здивування, ненавидіти чи любити головного героя, але красою та технічними прийомами епізод тримає у напруженні до самих титрів.
Тому, врешті-решт, дуже хочеться дати шанс серіалу та дізнатися, що буде далі, які саме ритуали проводитимуть місцеві жителі і в чому їхня сіль. (Окрім того, «Третій день» — антологія різних історій і після сюжету з Лоу ми отримаємо ще два, в одному з яких зіграє Наомі Гарріс.)
Отож, давайте чекати наступних епізодів і тримати руку на пульсі! А перший епізод хоча би в ім'я естетики Yabl рекомендує до перегляду.