Будемо об‘єктивні: доки кіновсесвіт Marvel захоплював світ, заробляючи мільярди щорічно, їхні прямі конкуренти з Warner — DC — виглядали як маленькі діти на мілині, що намагаються навчитися плавати, але не знають, у який бік плисти. Проте нещодавно вийшли трейлери та промо-матеріали до майбутніх фільмів кіновсесвіту (“Бетмен”, “Диво-жінка 1984”, “Чорний Адам” та ін.), які змусили багатьох повірити, що у франшизи відкрилось друге дихання і та нарешті зможе конкурувати з Marvel. Саме тому ми вирішили поміркувати, що ж було не так з фільмами DC раніше та чого варто очікувати від їхніх майбутніх релізів.
Для того, щоб зрозуміти, де припустились помилки DC, буде достатньо подивитись на розвиток їхніх прямих конкурентів Marvel. Справа в тому, що другі свою франшизу вибудовували, починаючи з першої «Залізної людину» рік за роком, випускаючи спочатку сольні історії кожного з героїв, а потім вже потроху об‘єднуючи їх у команду «Месників». Тобто нам дали можливість спершу звикнути до окремих персонажів, полюбити їх, зрозуміти їхні характери та мотиви, а вже потім — переглянути перший кросовер, який перетворив окремі історії на масштабну франшизу. Warner та DC побачили, що відбувається у конкурентів, і захотіли так само. Здавалося б, з такими героями як Бетмен, Супермен, Зелений Ліхтар і т.д. розкрутити всесвіт і заробляти на ньому мільярди — взагалі раз плюнути.
Проблема Warner полягала в тому, що вони не дуже хотіли чекати кілька років, доки ми ознайомимось з кожним героєм окремо, і вирішили всі козирі заштовхати в глядача одразу, що в свою чергу викликало відторгнення. Згадайте тільки, як це було! Першим фільмом Зак Снайдер випускає «Людину зі сталі» — про Супермена, і, варто визнати, було досить круто. Відразу після цього ми отримуємо «Бетмен проти Супермена», в якому нам показують нового Бетмена у виконанні Бена Аффлека, вбиють Супермена, до якого ми ще не звикли, задіюють Чудо-жінку, Лекс Лютер створює Думсдея в останні 20 хвилин фільму, а ще відводиться по сцені Флешу, Кіборгу та Аквамену. І, як ви могли зрозуміти, драматургія від цього просто розсипалися на шматки, а не занурений у світ коміксів глядач просто розгубився!
Рятувало тільки візуальне оформлення Зака Снайдера, але не сильно.
Згодом на арену виповз довгоочікуваний «Загін Самогубців», який виявився ще печальнішим. Сумбурністю подій та способом розкриттям героїв він нагадував «Бетмен проти Супермена», але візуально був набагато слабший та ще й намагався копіювати формулу «Вартових галактики». Єдина різниця між ними — в тому, що у «Вартових» герої поступово знайомляться один з одним і перетворюються на справжню команду, що дозволяє повірити в хімію між ними, а в «Загоні» це відбувається рандомно, через те, що герої просто випили в барі. (Якщо ж згадати жахливу гру Джареда Лето, то взагалі не хочеться думати про це кіно).
Між тим вийшла досить середня, непогана в порівнянні з іншими фільмами «Диво-жінка», яку навіть критики похвалили. А далі Warner випустили справжнього монстра Франкенштейну під назвою «Ліга справедливості». Хто не знає, «Ліга справедливості» мала стати відповіддю «Месникам». Потенціал був величезний, але про результат краще забути. Спочатку стрічку знімав Зак Снайдер, та на студії забракували його версію через похмурість і запросили Джосса Уідона (режисер «Месників») переробляти та дознімати фільм. Це було повне фіаско.
По-перше, знову ж таки, ні з Акваменом, ні з Флешем, ні з Кіборгом ми до цього фільму знайомі не були і нам їх ніхто розкривати не став. Той факт, що фільм з такою кількістю незнайомих персонажів йде менше двох годин, вже сам по собі абсурдний. По-друге, через роботу різних режисерів стрічка була наче шита білими нитками — похмурий настрій постійно перебивався ідіотськими жартами. По-третє, погано замазані вуса Генрі Кавілла… ух, це ще тоді перетворилося на мем. Здавалося б, дрібничка, але в купі з усім іншим вона стала цвяхом у труні франшизи.
Генрі Кавілл із замазаними вусами
Після цього Warner починає замислюватись про повний перезапуск кіновсесвіту, але їхні «Шазам» та «Аквамен» неочікувано стають успішними і зривають банк в кінопрокаті. Тут вже ступор — що робити далі? З одного боку, є готова франшиза, яка ніби продовжується (принаймні «Диво-жінка» і «Загін самогубців» вже чекають на продовження), з іншого — ми отримали окремого від цих фільмів «Джокера», зараз на підході ще новий «Бетмен», який невідомо як буде причетний до всіх інших героїв. Дилему ускладнює ще й очікування режисерської версії «Ліги справедливості» Зака Снайдера — версії, що може відчистити його шляхетне ім‘я та стати справді успішною. Іншими словами, сьогодні DC на роздоріжжі. Не здивуюся, якщо босам Warner теж невідомо, в який бік тягнути франшизу і як поєднати нові та старі (відносно) фільми.
Втім, ми тут не для того, щоб давати поради продюсерам. Якраз навпаки — вперше за останні роки хочеться сказати «Нарешті»! Нарешті DC вирішили йти власним шляхом, а не копіювати різнокольорову стилістику Marvel. Ще на «Джокері» Тодда Філліпса стало зрозуміло, що Warner спроможні на оригінальність, самобутність, неповторність. Фільм не був черговим кіношним коміксом, а являв собою трагедію маленької людини, яка перетворилася на символ хаосу та свавілля. Так, все це було під обкладинкою супергеройської франшизи, але прикриваючись нею нам дали ковток свіжого повітря (хоч і з алюзіями на роботи Мартіна Скорсезе).
Хоакін Фенікс у ролі Джокера
Судячи з усього, на цьому DC не зупиняться. Після трейлера «Бетмена» Метта Рівза з Робертом Паттінсоном в головній ролі з‘явилася надія, що тепер все буде інакше. Головний герой став тим, ким він і має бути: похмурим месником-детективом у моторошному Готемі (при всій повазі до пана Аффлека, його Брюс Вейн був далеким від цього), а сама стрічка — не дитячим бойовиком про летючого кажана, а серйозним, глибоким та жорстоким фільмом з рейтингом «R».
Що там казати, нарешті атмосфера відповідає всесвіту DC!
Окрім того, цікаво буде подивитись на «Загін самогубців 2» від Джеймса Ґанна. У вдалий час Warner перехопили його від Disney. Вже з одних тільки матеріалів зрозуміло, що Джеймс здатний виправити помилки першого фільму і створити такий «Загін», яким він і мав бути ще за часів Девіда Ейра — яскравий треш з кислоти, харизматичних героїв та насилля!
Отож, чи виправдаються наші очікування? На цей раз все говорить про те, що так. Нарешті Warner почали робити із франшизи щось нове та не вторинне. Якщо вони продовжать у тому ж дусі, то зможуть наздогнати Marvel та стати номером один! Поки ж ми вболіваємо та сподіваємось.