Детективних серіалів на сьогоднішній день все більше й більше. Якісних теж чимало. Що ж до HBO, так це взагалі осередок крутих детективних історій на будь-який смак: «Маленька велика брехня», «Гострі предмети», «Справжній детектив», «Перрі Мейсон» та багато іншого. Саме тому новий проект «Скасування» від Девіда Е. Келлі (сценариста «Маленької великої брехні») з Ніколь Кідман та Г‘ю Грантом викликав ажіотаж ще задовго до виходу самого серіалу. Наскільки виправдані ці очікування?
Тема така: живе собі щаслива американська родина. Джонатан — крутий лікар-онколог, його дружина Грейс успішно працює психотерапевтом. У них розкішна квартира в центрі Н‘ю-Йорка. Їхній син ходить в дуже дорогу школу з високими вимогами. Пара постійно відвідує закриті вечірки, веде світське життя та втілює кожного дня американську мрію в реальність. Проте одного ранку, коли в однокласника сина вбивають маму, все змінюється. Грейс раптово розуміє, що її чоловік зник і він тепер може бути підозрюваним у вбивстві. Та й взагалі, чи знала вона так добре Джонатана, як їй здавалося всі ці роки?
Стрічка народжує в голові дуже характерний асоціативний ряд: тут тобі і класичне «Запаморочення» від Альфреда Гічкока, і майбутня класика від Девіда Фінчера — фільм «Загублена». При цьому атмосферою серіал дуже схожий на «Маленьку велику брехня», «Гості предмети» та нещодавню прем‘єру «Всюди жевріють пожежі». Короче кажучи, такий собі збірний образ детективу з сумішшю сімейної і психологічної драми, яка показує, що відбувається за фасадом щасливої родини. З одного боку, подібний формат поки що не встиг набриднути і за ним цікаво спостерігати, з іншого, є острах, що нічим новим здивувати нас не вдасться. Історій, де головний герой може бути не тим, ким він здавався, насправді дуже багато — з різними варіаціями розвитку подій. Чого вартий тільки «Захищаючи Джейкоба» від Apple TV+!
Що серіалу вдається добре, так це змусити нас закохатися в затишну атмосферу дому головних героїв, де чоловік та жінка один одного підтримують, не сваряться і беруть до уваги бажання партнера. В тій же «Загубленій» стосунки головних героїв були доведені до абсурду на початку, а тому мотивація дружини була абсолютно прозорою. Тут же Джонатан зникає, коли все ідеально, від чого інтрига зростає в рази.
Г‘ю Грант для цієї ролі просто знахідка, як виявилося! Ми ж бо звикли до нього як до персонажу ромкомів, а тут актор раптом виступає таким собі соціопатом в дорогому костюмі. Окрім того, що Грант раніше не грав подібних ролей, так він ще й до біса круто реалізує новий образ. Про Ніколь нічого дивовижного поки не скажеш: на екрані — типова Кідман з холодними очима, але потужним темпераментом.
З мінусів можна назвати занадто довгу й нудну сюжетну зав’язку. Так, перш ніж хвилюватися за героїв у тяжких обставинах, ми повинні з ними познайомитись, але прописувати вбивство на 40-й хвилині серіалу з хронометражем у 50 хвилин якось занадто. Натомість так і хочеться скоротити величезні пусті діалоги на світських раутах між другорядними персонажами.
Вердикт
Після перегляду пілотного епізоду мушу сказати, що кліфхенгер (художній прийом, коли історію переривають на найцікавішому місці — Yabl) у фіналі занадто слабкий, аби клюнути на нього і чекати наступних серій, мов божевільний. Тим не менш, подивитися свіжу роботу HBO я би радив. З єдиною поправкою: дочекайтесь третього чи п’ятого епізодів і тоді можете сміливо вмикати, не перериваючи собі перегляд і не боячись неадекватно оцінити серіал. Поки що ж додайте «Скасування» у свій шорт-ліст.
Кадр зі зйомок