Вже другий рік поспіль Netflix напередодні відбору номінантів на «Оскар» «випускають на арену» складну драму, яка дозволяє зазирнути за лаштунки сімейного життя та побачити його зворотній бік. Якщо рік тому це була історія про розлучення «Шлюбне життя» Ноа Баумбаха, то цього раз все набагато складніше та трагічніше. Йдеться про фільм «Фрагменти жінки», який розповідає історію психологічної травми матері після смерті її дитини під час пологів.
Шон та Марта давно чекали на доньку. Вони спланували домашні пологи з акушеркою. Під час початку пологів у Марти починають виникати певні труднощі, серцебиття дитини постійно уповільнюється. І хоч Марті вдалося народити дівчинку, але через кілька секунд після народження вона перестала дихати та померла. Через смерть дитини союз Шона та Марти розпадається на шматки, між ними виникає велетенська порожнеча, мати Марти наполягає на тому, що акушерку потрібно засудити та притягнути її до відповідальності, а сама Марта геть втрачає смак до життя.
«Фрагменти жінки» — це одна з тих руйнівних драм, що розривають глядача на багато-багато маленьких шматочків і змушують після перегляду самому збирати себе докупи. Тема смерті дитини з точки зору кіно справді безпрограшна, як би цинічно це не звучало. Річ у тім, що така історія при всьому бажані не може не зачепити за живе. У багатьох страх номер один — це страх того, що під час пологів щось може піти не так. «Фрагменти жінки» бере та виводить цей страх «на передній план», дозволяючи глядачу його ледь не буквально пережити разом із головною героїнею. Дуже працює на ідею у фільмі сама сцена пологів, яка триває приблизно 20 хвилин — знімали її одним кадром, до речі, без монтажних склейок. Стверджую, як людина, яка з дружиною теж вибрала для себе домашні пологи, і яка була присутня протягом всього процесу: автори фільму зняли цей акт максимально точно, без прикрас чи уникання гострих кутів. Серйозна заслуга тут акторки Ванесси Кірбі, яка зуміла цю сцену зіграти так, ніби й справді в той момент народжувала. Та й поведінка головного героя (Шайа Лабафа), який був вкрай переконливим і органічним, мало чим відрізнялася від поведінки турботливого чоловіка, що намагається зробити атмосферу навколо по-справжньому комфортною для своєї дружини. Оскільки фінал сцени ми знаємо заздалегідь, це створює сильну напругу під час перегляду.
Протягом фільму нам демонструють, як по-різному батько та мати переживають втрату дитини, як починають ненавидіти один одного, як їм складно сприймати оточення та пусті слова співчуття від родичів чи друзів. Все це максимально працює на те, щоб передати стан головної героїні, дати зрозуміти її, а також розкрити мотивацію вчинків. Хочеться і відзначити окремі епізоди фільму: наприклад, той, де головна героїня свариться зі своєю мамою (дуже нагадує епізод сварки Адама Драйвера та Скарлетт Йогансен в «Шлюбній історії») та момент, коли Шон кидає Марті м‘яч прямо в обличчя і ми розуміємо, що мости між ними вже остаточно зруйновані. (Це вам ще й підкреслять кадром з недобудованим мостом.)
В цілому стрічка звертається до теми «як пережити втрату та не пуститися берега через це» (і тут її можна порівняти з фільмом «Манчестер у моря» та вищезгаданою «Шлюбною історією» — це на випадок, якщо ви шукатимете подібне). Це складає 50 відсотків її успіху, і ще 50 — на блискуча акторська гра Ванесси Кірбі, яка скоріш за все отримає «Оскар» за роль, та Шайя Лабафа, що підпав під «голлівудську інквізицію», тож йому не дістається навіть номінація на «Оскар».
Наостанок варто сказати, що, повірте, якою б різною не була поведінка Кірбі та Лабафа у кадрі, обидва актора просто крадуть один у одного кожну сцену. Лабаф, як завжди, скажений та непередбачуваний, але тут він нереально потужно передає емоції вбитого горем батька. Кірбі взагалі, без сумніву, справжня безодня людських емоцій — її постійні перепади настрою просто вибивають з-під тебе крісло!
Отож, якщо ви сумували за гучними драмами, то «Фрагменти жінки» — обов‘язковий фільм до перегляду. Творці знають, про що розповідати і як зробити це в найкращому вигляді.