Про це йдеться на сайті організації.
Так, Довженко-центр повернув ще один фільм ВУФКУ (Всеукраїнське фотокіноуправління). Плівка з картиною «Кіра Кіраліна» (1927) прибула в фільмофонд Центру з Бундесархіву (Німеччина).
«Кіра Кіраліна» — це одна з перших українських радянських стрічок, присвячених сучасному рабству та жорстоким порядкам «капіталістичного світу». Літературною основою фільму став роман румунського письменника Панаїта Істраті. У 1927 році «Кіра» стала однією з тринадцяти картин ВУФКУ, які було закуплено для прокату країнами Західної Європи.
Окрім цього, кінопроєкт є останньою і єдиною збереженою стрічкою авангардного театрального режисера Боріса Ґлаґоліна, а також однією з небагатьох робіт в українському кіно художника Роберта Шарфенберґа, що працював з Бертольдом Брехтом.
Головну роль у проєкті виконала акторка харківського Театру імені І.Франка (де також працював Ґлаґолін) Олена Валерська — ймовірно, це єдина її поява на кіноплівці, що збереглася до наших днів. В одній з ролей в картині також з’являється зірка кримськотатарського кіно 1920-х Хайрі Емір-заде, відомий за фільмом «Алім» (1926).
Більше інформації за посиланням.