Найбільш дратівлива річ сучасності – це нав’язлива реклама. Вилазить будь-де, закриває зміст потрібної статті, і вимкнути її не завжди вдається.
Але через надмірну кількість інформації ми часто втрачаємо щось справді шедевральне. Пригадуєте, як колись телебаченням окрім звичайної реклами крутили переможців “Каннських левів”? А деякі поціновувачі відвідували “Ночі пожирачів реклами”.
Yabl пропонує вашій увазі добірку рекламних роликів, які можна сміливо назвати витворами мистецтва. І вони змусять вас надихатись, сміятись і думати.
Напевне, справжній талант режисера проявляється тоді, коли потрібно зняти короткий метр. У рекламі це завдання ускладнюється вдвічі…
Адже змістовно і коротко висловити свою думку – це мистецтво. Найнебанальніше в рекламній сфері це вдається робити голлівудському кінорежисеру Спайку Джонзу.
Оскароносний автор таких кінострічок, як “Бути Джоном Малковичем”, “Вона” та “Адаптація”, здатен епатувати і дивувати глядача.
На його рахунку співпраця із брендами Nike, Lee, IKEA, Wrangler, Volvo і не тільки.
Починати знайомство з його творчістю, як режисера рекламних роликів та короткометражок, рекомендуємо із реклами для Apple Homepod. У ній прекрасно все: починаючи від хореографії та музики Anderson .Paak і завершуючи розсувними декораціями квартири, де мешкає головна героїня. Зйомка ролика із подібною задумкою вимагала не тільки творчого підходу, а й чіткого слідування таймінгу. А в результаті – отака краса!
Люди діляться на два види: на тих, хто любить Кока-Колу і на тих, хто любить Пепсі. Уже багато часу ці два вічних конкуренти намагаються завоювати якомога більше прихильників. Що переросло майже у ворожнечу, та згодом зійшло нанівець. Але перш ніж закопати сокиру війни, Пепсі добряче “постібала” Кока-Колу.
Свого часу фанатів Кока-Коли дуже обурила реклама, де хлопчик дуже своєрідно вирішив скористатись автоматом із содовою.
І Пепсі на цьому не зупинились, продовжуючи глузувати із Коли, навіть погрожуючи “італійською мафією” в рекламі.
Наостанок можна згадати ще один рок-н-ролльний тролінг від Пепсі у бік фанів Coke. Тож червоне чи блакитне - що ви обираєте?
Хоча кіновсесвіт “Зоряних війн” вже сам давно став брендом масової культури, персонажів цієї кіносаги продовжують експлуатувати у різних рекламах, які не мають жодного стосунку до фільмів. Ось, наприклад, переглядаючи цю історію Фольксваґен, невільно починаєш співчувати кінозлодію Дарту Вейдеру.
А після перегляду реклами Samsung Galaxy так і хочеться самому врятувати песика Чуві!
Adidas, зокрема, не поцуралися використати фрагмент з 4 епізоду, додавши туди Snoop Dogg, Daft Punk та Ноеля Галлахера, аби прорекламувати свою лінійку костюмів Originals.
Але ти все одно переходь на Темну Сторону, бо в нас є печивце!
Спортивна реклама – один із найвражаючих проявів для презентації продукту. А чи можна зробити рекламу кросівок не про кросівки?
Або прорекламувати пральний порошок та побутову хімію, не заплямувавши ролик купою кліше?
Якщо за справу беруться креативні уми, то ще й як. Гарний приклад - ця зворушлива реклама Adidas про немолодого спортсмена, якого залишили в будинку літніх людей.
А Procter & Gamble напередодні Олімпійських ігор в Ріо у своєму ролику згадали про матерів спортсменів, що дбають і підтримують своїх дітей.
Nike, зокрема, намагається говорити про жіночу силу у спорті. А також порушує проблему приниження статусу жінки у мусульманських країнах через релігійні звичаї.
Фармацевтична компанія DocMorris минулоріч, напередодні різдвяних свят зняли ролик про самотнього дідуся, який займається спортом, підіймаючи важку гирю. Чому він насправді це робить? Дивіться, щоб дізнатись!
Хочеш запам’ятатись людині – розсміши її! Психологи давно помітили, що людина схильна надавати перевагу комедіям та іншим жанрам чи об’єктам, що викликають посмішку або щирий сміх.
У рекламній індустрії цим прийомом активно користуються. А відомі актори можуть зняти маски серйозних персонажів і трохи подуркувати, та ще і грошенят підзаробити.
В Америці найкрутіша реклама йде прайм-тайм під час Супер Кубку (Super Bowl – фінальна гра сезону в професійному американському футболі, яку з року в рік дивиться понад мільярд осіб –
Yabl). Це наймасовіший за теле- та онлайн-переглядами захід, тому рекламників та акторів туди тягне, як бджолу на мед.
Тут тобі і Едріан Броуді в образі джазового співака рекламує пиво.
І здоровань Джейсон Момоа рекламує іпотечні кредити, знімаючи з себе біцепси та перуку.
На окрему увагу заслуговує реклама Snickers. Адже її найчастіше можна побачити під час перерви. Слоґан “Ти – не ти, коли голодний!” об’єднав під своїм прапором топових акторів і артистів: Віллема Дефо, Елтона Джона, Денні Трехо і Стіва Бушемі та Роуена Аткінсона.
Stella Artois, окрім ролика із Броуді, уславилась своїми міні-новелами. Персонажі в рекламі цього напою часто стикаються перед вибором, що постає між бокалом пінного і життєвими питаннями. І фінал завжди “очевидний”. Супроводжується він увертюрою з опери Джузеппе Верді “Сила Долі”. Музика підсилює комічність ситуації, в якій лишається головний герой. А ви тим часом із посмішкою на обличчі співчуваєте йому…
Американський журналіст та критик Венс Паккард якось підмітив: “Реклама – це мистецтво цілитись у вашу голову, щоб потрапити до вашої кишені”.
Дійсно, бренди стали невід’ємною частиною нашого життя та економіки. І саме реклама будує імідж бренду в людських головах.
А коли до цього будівництва долучається мистецтво і гумор, то, може, це вже трохи більше за просто промо-кампанію?
Якщо хочете знати більше, підписуйтесь і стежте за Yabl, кітики!