Рівно два роки фільми Marvel не з’являлися на великих екранах, тому початку прокату «Чорної вдови» (яка вже у кіно!) чекали не тільки глядачі, а й власники кіномереж, щоб зробити репертуар більш привабливим. Чи виправдалися надії та наскільки цінним став фільм для Кіновсесвіту Marvel – читайте в новому матеріалі Yabl.
«Чорна вдова» – одна з жертв коронавірусних переносів стрічок на більш пізній строк, причому це відбувалося декілька разів, поки ми нарешті не дочекалися прем’єри на великих екранах. Ба більше, ми взагалі могли не побачити картину в кінотеатрах, бо розглядалася можливість відправки проєкту одразу на стримінговий сервіс Disney+ або варіант із одночасним стартом не тільки там (з фіксованою платою – 30 доларів), а також у кіно – на цьому й зупинилися. Надалі планують повернутися до традиційних прем’єр фільмів Marvel Studios лише на великих екранах – картина «Шан-Чі та Легенда Десяти Кілець» вийде у вересні 2021-го.
Сольний фільм про Чорну вдову назрівав давно, але з’явився в Кіновсесвіті Marvel лише зараз. Стрічка відкриває так звану четверту фазу, але події розвиваються не після фінальних «Месників». Глядачу доведеться згадати події фантастичного екшна «Перший месник: Протистояння». Чим там все завершилося? Наташа Романова залишилася на самоті, але спокій їй може тільки снитися, бо вона змушена протистояти своєму неоднозначному минулому. Звісно, деякі зустрічі можуть мати непередбачувані наслідки, бо позаду КДБ, Щ.И.Т. та Месники, які розпалися.
Необов’язковість – ось що спадає на думку вже в дебютні 20-30 хвилин. Історія не змогла зачепити увагу, бо весь час залишалася неоднорідною, але яскраві сцени були, хоч і як короткочасні спалахи. Подібний продукт можна часто бачити в серіалах, коли між дійсно важливими серіями додають один чи два необов’язкових епізоди, завдання яких – заповнити порожнечу перед більш цікавими подіями. Творці немов поставили галочку навпроти пункту «Подарувати Чорній вдові свій фільм». Чи здивувало це? Зовсім ні, бо повернення Наташі Романової у сольній стрічці складно уявити інакшим, зважаючи на все те, що вже відбулося з Месниками.
Неабиякий інтерес викликала поява загадкового Спостерігача (Taskmaster). Він – один із головних злодіїв картини, та відкриємо невеличкий секрет: основним у стрічці стане інше протистояння. На що здатний Спостерігач? Він може скопіювати практично будь-який фізичний рух людини, який побачив, і досягти її рівня майстерності. Ефекту «вау!» не було, але декілька сутичок все ж таки порадували (потенціал був значно більшим).
Акторський склад – чудовий! Скарлетт Йоганссон має ефектний вигляд у ролі Наташі Романової, але всі інші теж тримають планку. Флоренс П’ю дуже органічно дебютувала у Кіновсесвіті Marvel, те саме можна сказати і про Девіда Гарбора та Рейчел Вайс (вони стали «батьками» для двох Чорних вдов). Гарбору дістався Червоний Страж – це російський суперсолдат, який потрапив за ґрати через неоднозначну діяльність. Паралелі з Капітаном Америка проводяться доволі легко, але якщо Стів Роджерс практично у всьому еталон та приклад для наслідування, то Червоний Страж – цілковитий антипод, який чудово підійшов для генерації позитивного настрою цієї стрічки.
Кращим персонажем фільму стала не Наташа Романова, а Олена Бєлова у виконанні Флоренс П’ю. Героїню дуже вдало розкривали завдяки подіям минулого та сьогодення, а завжди влучні жарти прихиляли до неї. Бєлова також Чорна вдова, яка успішно пройшла випробування та підготовку в Червоній кімнаті КДБ. Зважаючи на те, що Наташа Романова може повертатися тільки в подібних фільмах, де Танос лише готується завдати удару, то Кіновсесвіт Marvel отримав своєрідну заміну. Як саме цим скористаються? Подивимося, але після цієї стрічки хочеться неодноразово бачити Флоренс П’ю на екрані.
«Чорна вдова» логічно стала шпигунським екшном, але творці не змогли утриматися від так званого підвищення ставок. Це бажання зрозуміле: глядачеві хотіли представити масштабний фільм, який буде вибиватися з лінійки серії лише по духу. На жаль, спроби зробити блокбастер із цієї історії радше засмутили, тому що багато моментів викликали неоднозначні емоції і банально не переконали (про подробиці промовчимо, щоб уникнути спойлерів). Варто було піти простішим шляхом.
Є запитання до режисерки Кейт Шортленд (ви можете знати її за драмою «Берлінський синдром», однак вона раніше ніколи не знімала подібне до «Чорної вдови» кіно). На жаль, можна констатувати, що Кейт не вистачило досвіду постановки великобюджетних стрічок, бо екшн у цьому фільмі доволі посередній, драма працює частково, а пошуки балансу так і не мали успіху. Здається, варто було запросити когось іншого, але це все одно не змінило б ситуацію глобально: привітання щодо сумнівних моментів потрібно передати й сценаристам.
Також зауважимо невиправдано роздутий хронометраж, оскільки смислове й розважальне наповнення не надто якісне. Очевидно те, що творцям варто було обмежитися шпигунською територією. Натомість вони у другій половині фільму всіма силами намагалися нагадувати, що ми дивимося черговий блокбастер Marvel, додаючи неоднозначні сюжетні ходи і прісний екшн, який не запам’ятовується.
Головне спостереження: під час перегляду не полишало відчуття, що «Чорна вдова» намагається бути чимось більшим, ніж прохідним супергеройським фільмом, але досягає цього лише частково.
P.S. Дочекайтеся сцени після титрів, бо там є вже звична підказка, чого очікувати в майбутньому від Кіновсесвіту Marvel.