Щоб не розтікатися мислію по древу, одразу перейдемо до справи: читайте огляд стрічок, що нещодавно прогриміли у Венеції! Наша авторка привезла прямо з міста на воді свіжі враження від кіноперегляду, чим Yabl з радістю спішить поділитися з вами.
«Золотий лев» - Одрі Діуан за фільм «Подія»
Дія фільму розгортається у 1963 році у Франції. Старанна студентка Енні випадково вагітніє. Того часу аборти в її країні заборонені. Вона звертається до лікаря, який радить дівчині навіть не вимовляти слово «аборт» - за це її можуть ув’язнити. Інший лікар обманює, назначаючи пігулки для зміцнення плоду замість препаратів, що викликають місячні. Енні у відчаю зустрічається з батьком дитини, але він також не може їй допомогти.
Другий повнометражний фільм Одрі Діуан створений за автобіографічною книгою Анні Ерно 2000 року. Стрічка виконана у стилі ретро-реалізму, коли на початку глядач навіть не розуміє, який зараз рік. Багато сцен знято у стилі супернатуралізму - наприклад, коли Енні намагається знищити плід за допомогою в’язальної спиці. Цей фільм має багато спільного з Каннським лауреатом 2007 року «4 місяці, 3 тижня та 2 дні» Крістіана Мунджу. Це профеміністська стрічка, яка особливої актуальності набуває зараз, коли в Польщі намагаються заборонити аборти та вже заборонили їх у Техасі.
"Срібний лев" - Джейн Кемпіон за фільм "Сила собаки"
Авторка фільму «Піаніно» Джейн Кемпіон цього разу адаптувала роман Томаса Севіджа. За сюжетом, Філл (Бенедикт Камбербетч) - жорстокий ковбой, що живе на ранчо разом зі своїм братом. Він випасає корів, а іноді власноруч патрає їх гігантські туші. Одного разу брат одружується з місцевою вдовою, власницею ресторану, яка має сина Пітера, ніжного та тендітного підлітка. Філл спочатку ображає Пітера, але після того, як юнак долучається до його таємниці, між ними зав'язується дивна дружба. Картина наповнена тривожними дрібницями, а головну роль у сюжеті зіграє, як це не дивно, заєць. Прекрасна операторська робота!
“Гран-прі” - Паоло Соррентіно за фільм "Рука Бога"
Паоло Соррентіно зняв свій найособистіший фільм і дещо полишив традиції створення гламурних стрічок. У центрі сюжету - італійська сім'я, яка фанатіє від Марадони. Одного разу вони виїжджають за місто, вдома залишається лише шістнадцятирічний син, який дивиться футбольний матч з Марадоною. Під час аварії сім'я гине. Соррентіно розповів, що коли йому було 16, він саме так і залишився сиротою. Його батьки загинули, поїхавши за місто (сталася аварія із системою опалення), і він у цей час залишився вдома, тому що хотів подивитися по телевізору матч з Марадоною. Так відомий футболіст врятував його життя. Це яскрава історія, яка примирює нас із тяжкими обставинами - смертю близьких.
“Кубок Вольпі” за найкращу жіночу роль - Пенелопа Крус, фільм "Паралельні матері"
Джаніс (у виконанні Пенелопи Крус) вже майже 40 років, і вона зустрічається з одруженим чоловіком - Артуро. Коли вона вагітніє, коханець намагається вмовити її зробити аборт. Але Джаніс хоче залишити дитину і збирається сама піклуватися про неї. У родильному будинку вона знайомиться з юною дівчиною Аною, і вони одночасно народжують дівчаток. Далі шляхи Ани і Джаніс перетинаються.
Не можна сказати, щоб це була дуже яскрава роль для Крус - фільм радше схожий на латиноамериканські мильні опери... Однак акторка отримала свій приз.
“Кубок Вольпі” за найкращу чоловічу роль - Джон Арсілла, фільм "Про роботу 2: Зниклі 8"
Це трьохчасовий фільм, перемонтований з однойменного серіалу. Філіппінський актор Джона Арсілла грає Сисоя Саласа, корумпований репортер місцевої газети, має розпочати дослідження подробиць зникнення своїх колег - вісьмох чоловік. Тим часом Романа Рубіо приговорюють на довічне ув’язнення за злочин, якого він не здійснював. Не бажаючи проводити залишок свого життя в якості кілера, Рубіо починає так планувати свої дії, щоб повернути свободу будь-якою ціною.
Картина, хоч і має довгий хронометраж, далека від стилю найвідомішого філіппінського режисера Лав Діаса й скоріше нагадує мейнстрімний трилер.
Спецприз журі фестивалю - Мікеланджело Фраммартіно, фільм "Діра"
Мікеланджело Фраммартіно - відомий експериментальний режисер, знаний своїм фільмом «Чотири рази», в якому фігурували кози. На цей раз герой фільму – самотній старий, який випасає віслюка. У місцевість, де він живе, приїжджає група спелеологів, щоб знайти та виміряти найглибшу у світі печеру. І поки науковці зайняті роботою, старий впадає в летаргічний сон.
Це фільм про життя і смерть, а також про роботу, яка приносить задоволення. У стрічці багато культурологічних і навіть політичних змістових пластів, до яких глядачі залучаються у той час, як спелеологи нишпорять по дірці.
"Золота Озелла" за найкращий сценарій - Меггі Джилленгол, фільм "Загублена дочка"
Режисерський дебют голлівудської акторки Меггі Джилленгол створений за однойменним романом Еллен Ферранте. 48-річна професорка Леда (Олівія Колман) приїжджає у Грецію відпочити на місцевому курорті, проте атмосфера виявляється не дуже вдалою.
Жінка знайомиться з галасливою родиною, яка володіє майже всім островом. Одна з дівчат на ім'я Ніна (Дакота Джонсон) також постійно перебуває на пляжі зі своєю маленькою дочкою. Леда, спостерігаючи за ними, долучається до власних спогадів про материнство, які не приносять їй нічого, крім розчарування.
Фільм порушує болюче для сучасного суспільства питання: “Як це - бути поганою матір'ю?”
"Лев майбутнього" - Моніка Стен та Георге Чипер-Ліллемарк, "Імакулат"
Напів-автобіографічна робота про молоду наркоманку, яка їде в реабілітаційний центр, де її молодість і цнотливість надає героїні особливого статусу серед літніх пацієнтів. Але вона розуміє, що за це треба платити. Приз до когорти соціально зумовлених нагород.
Гран-прі в категорії "Екстра" - Теему Ніккі, "Сліпа людина, яка не хотіла бачити Титанік"
Яакко - незрячий інвалід, прикутий до візка. Він любить Сірпу. Вони живуть далеко одне від одного та ніколи не зустрічалися особисто, але щодня спілкуються телефоном. Коли Сірпа потерпає від шокуючої новини, Яакко бажає щонайшвидше приїхати до неї, незважаючи на свій стан. У будь-якому випадку йому просто потрібно покладатись на допомогу п'яти незнайомців у п'яти місцях: від дому до таксі, від таксі до вокзалу, від вокзалу до поїзда, від поїзда до таксі і, нарешті, від таксі до Сірпи. Фінська мелодраматична історія, також з ухилом у соціальну тематику.
А що вас заінтригувало? Які стрічки з перелічених вже хотілося б переглянути? Зберігайте назви і чекайте на сеанси у кіно!