11 та 16 листопада у Театрі на лівому березі відбудуться перші покази вистави білоруса Євгена Корняга «Одіссею, повертайся додому». У новій постановці вже відомого українському глядачу режисера (за виставою «VIÑO»), немає історичних реконструкцій, переказу чи адаптацій. Лише фізичний театр, пластика тіла, потужна музика і художньо виписані монологи.
«Фізичний театр – це театр, в якому я бачу реальність. Він заснований на рухах тіла, в ньому мало слів. Слова більш точні, а у рухів може бути багато трактувань. Фізичний театр мені ближчий, бо він більш зашифрований, він більш метафоричний. А ще він міжнародний, бо не залежить від мови», – пояснює Євген Корняг. У виставі є репліки, але і без них, через контекст, можна здогадатися, про що йде мова. Адже фізичний театр тримається на образах, які є у людській підсвідомості, образах, які людина будує, виходячи з власного досвіду.
За сюжетом, Одіссей мандрував, і все своє життя плив до людини, яка на нього чекала, Пенелопи. Тому саме через монологи Пенелопи буде розказана ця історія. Пенелопа добровільно чекає 20 років, знаходить у собі сили прокидатися, вставати та знову чекати. На сцені буде шість Одіссеїв і п’ять Пенелоп, хоча спершу режисер задумував, що Пенелопа буде лише одна, але коли почалися репетиції, все змінилося. «Коли очікування настільки сильні та нестерпні, Пенелопа починає “розмножуватися”. Якщо одна людина не може розділити це очікування, тоді її стає більше», – пояснює режисер.
(Інші промо-відео до вистави дивіться за посиланням)
«Мої женихи! Женихи мої! Женихи! Замовкли мої женихи навіки. Розправила крила злісна-свята розправа. У шлюбі тепер зі смертю скорботною. Ті хто роками вбивав мене. Збулося весілля криваве! Ваше, Та не моє.
Тепер ви усі мені до вподоби, Тихі й бліді, благородні, Смерть вам так личить. Але хто? Скажіть мені, хто, не мовчіть, Хто і навіщо? Ну, хоч як-небудь мені натякніть, Хто він, той, що швидкий на розправу? З кого запитати за мій порятунок?»
Над виставою «Одіссею, повертайся додому» працює та сама творча команда, що і над «VIÑO»: композитор Микита Золотар (Бельгія) і художниця-постановниця Тетяна Нерсісян (Білорусь). До них приєднався шеф-драматург Театру на лівому березі Павло Ар’є, який зробив інсценізацію поеми Гомера і художньо виписав монологи Пенелопи. «Від тексту Гомера залишилося відсотків сорок, а решту доводилось писати разом з ним або замість нього, навіть не знаю, як це правильніше назвати. Для себе я назвав це “У пошуках за Гомером”. У пошуках того, що не сказано», – розповідає Павло Ар’є. – «Взагалі, у Гомера Пенелопі не дається багато голосу. Тому хочеться їй його надати. Я знаю, я відчуваю, що він є. І я хочу його почути. Через те, що я – чоловік, я не можу говорити замість жінки, але можу почути її голос. І ці монологи з’являлися саме в таких пошуках».
Акторський склад вистави: Олександр Піскунов, Анастасія Пустовіт, Марина Клімова, Антон Вахліовський, Владислав Писаренко, Дмитро Соловйов, Катерина Качан, Костянтин Кириленко, Анастасія Іванюк, Олена Бушевська, Максим Девізоров, Анастасія Глущак, Максим Рягін, Андрій Поліщук, Олексій Доричевський, Анастасія Король, Христя Люба, Гліб Клименко, Тетяна Круліковська, Світлана Орліченко, Олег Стефан, Сергій Кияшко.
Деталі щодо вистави можна дізнатися на сайті, Facebook- та Instagram-сторінках театру.