Асоціація інноваційної та цифрової освіти спільно з Детектор медіа, за підтримки Міністерства культури та інформаційної політики України і Національного демократичного інституту (NDI), представили новий інструмент для розпізнавання фейкових новин – «Калькулятор фейків». Цей інструмент має допомогти українцям, включаючи тих, хто проживає на тимчасово окупованих територіях, ефективно відрізняти правдиву інформацію від маніпулятивного контенту.
«Україна бореться як на військовому, так і на інформаційному фронті, тому вкрай важливо, щоб всі без виключення українці мали належний рівень медіаграмотності. І ми сподіваємось, що ця ініціатива буде ефективним інструментом для українців у боротьбі з фейками», – зазначив т.в.о. Міністра культури та інформаційної політики України Ростислав Карандєєв.
Вебресурс «Калькулятор фейків» працює цілодобово безплатно та без реєстрації. Аби скористатися «Калькулятором фейків», необхідно зайти на сайт www.fakecheck.in.ua, натиснути кнопку «Розпочати» та відповісти на п'ять запитань, що стосуються основних ознак фейкової новини. Після цього система автоматично визначає ймовірність правдивості поданого матеріалу. Весь процес займає всього кілька хвилин.
Марія Богуслав, виконавчий директор Асоціації інноваційної та цифрової освіти та координаторка Мережі Українських Освітніх Хабів, наголошує на навчальному аспекті інструменту: «Ми створили цей інструмент не тільки інформативним, але і навчальним, адже він демонструє українцям, які критерії має правдива новина, а які ознаки притаманні фейковим новинам. Ми чекаємо, що вже найближчим часом ним скористаються понад 100 000 осіб».
«Калькулятор фейків» є частиною Всеукраїнського проєкту «Інформаційна безпека», що включає в себе також мультимедійний освітній курс підвищення кваліфікації у міжнародному форматі SCORM «Медіаграмотність», вебінари з медіаграмотності для окремих цільових аудиторій та тренінги для найактивніших учасників проєкту, які пройдуть у Києві, Хмельницькому, Тернополі та Луцьку впродовж літа. Усі заходи є безкоштовними.
Ілюстративні матеріали: агенція PR Batteries