19 листопада 2024 року виповнюється 1000 днів з початку повномасштабного вторгнення рф в Україну. З цієї нагоди Асоціація «Дивись українське!» проводить міжнародний марафон «Culture vs war: 1000 days of resilience». В рамках марафону заплановано 25 подій у 14 країнах світу. Основна мета заходу – привернути увагу світової спільноти до війни в Україні через кіно.
«Culture vs war: 1000 days of resilience» включає покази українських фільмів, які висвітлюють героїзм українців, їхню боротьбу за незалежність та національну ідентичність. Перші заходи вже відбулися в Індонезії, Великобританії та Ірландії. Там глядачам показали фільм «Культура vs війна» асоціації «Дивись українське!», який розповідає про митців, які вступили до лав ЗСУ або займаються волонтерством, зокрема Сергія Жадана, Ахтема Сеітаблаєва, гурт «Антитіла» та інших.
Під час марафону буде представлено ще кілька важливих фільмів, зокрема:
«Люди зі Сталі» режисера Сергія Фоменка про оборону Маріуполя та боротьбу родин захисників Азовсталі. Стрічку покажуть у Канаді, Великобританії, Нідерландах, Словаччині, Катарі, Румунії та деяких інших країнах.
«Да Вінчі» Володимира Сидька про життя та подвиги Дмитра Коцюбайла – командира, який став символом боротьби за свободу України. Покази пройдуть у Брюсселі, Ганновері, Барселоні, Таллінні та Стамбулі.
«Ми були рекрутами» Любомира Левицького, історія 19-річного військового, що документує життя бійців Третьої штурмової бригади. Стрічку можна буде побачити у Лондоні та Ліверпулі.
Організаторами марафону є Асоціація «Дивись українське!» за підтримки фонду «МХП-Громаді» та компанії «Вавілон». За словами голови правління асоціації Андрія Різоля, такі фільми є дієвим інструментом для поширення правди про війну. «Такі підходи і інструменти працюють максимально ефективно, а результатами стають збільшення необхідної допомоги Україні від світової спільноти», – коментує він.
Марафон «Culture vs war» триватиме до кінця листопада. Він залучить політиків, дипломатів, волонтерів та широку аудиторію в різних країнах.