«Until Dawn: До світанку» – фільм жахів Девіда Ф. Сандберга за мотивами однойменної відеогри 2015 року. За сюжетом, Кловер з друзями вирушає у віддалену долину, сподіваючись дізнатися правду про зникнення своєї сестри. Але там вони стикаються з жахом у масці, який переслідує й безжально вбиває їх один за одним щоночі, а на світанку все починається знову.
У пастці часової петлі вони гинуть — щоразу все кривавіше та жорстокіше. Вибратися можна лише одним способом — дожити до світанку.
Режисером стрічки став Девід Ф. Сандберг («Не вимикай світло», «Анабель: Створення», «Шазам!». У ролях Елла Рубін («Думка про тебе», серіали «Пліткарка», «Володарі неба»), Майкл Чіміно («Анабель 3», «Випускний рік», серіал «Як я зустріла твого тата»), Одесса Езайон («Повсталий з пекла», «Мешканка», «Сидячи в барах з тортом») Петер Стормаре («Фарґо», «Джон Вік 2», серіал «Американські боги»).
Спеціально до прем’єри ділимось подробицями зі знімального майданчику.
«UNTIL DAWN: До світанку» – це гостросюжетна стрічка та любовний лист до жанру жахів від режисера-продюсера Девіда Ф. Сандберга та продюсера-сценариста Гарі Добермана, які мають бездоганну репутацію в цьому жанрі, адже окремо чи разом були відповідальними за такі фільми, як «Анабель: Створення», «Вимкнути світло» та «Монахиня».
Їхня пристрасть до всього моторошного повністю втілилася у стрічці «UNTIL DAWN: До світанку». У часовій петлі, де герої щоночі опиняються в пастці, творці майстерно поєднують різні жанрові стилі, створюючи унікальний досвід для кіноаудиторії.
Структура часової петлі також пропонує непередбачувану і надприродну таємницю, яку герої повинні розгадати, щоб вижити. Вони мають постійно переглядати свій вибір і досліджувати різні шляхи, водночас приходячи до розуміння шокуючого парадоксу, в якому вони можуть вижити, лише померши першими.
«Щоночі історія перезавантажується, переносячи нас у новий жанр жахів, — пояснює Сандберг. — Для мене, як для фаната горорів, попрацювати у всіх цих піджанрах було мрією, що здійснилася. Щоночі герої переживають те, що здається новою главою в іншій історії. До того, як я дізнався про UNTIL DAWN, я думав про те, яким би мав бути ідеальний проєкт».
«Чи це буде фільм жахів, – продовжує він, – чи надприродна історія, чи, можливо, фільм про істот? У "UNTIL DAWN: До світанку" є все це; це кілька фільмів жахів в одному, що змусило мене закохатися в нього. Ми можемо грати з усім інструментарієм жахів. Ніколи не знаєш, що станеться далі в нашій історії, тому що вона змінюється щоночі».
«Переплетення кількох різних тропів жаху дозволяє нам отримувати задоволення від вбивства наших персонажів. Це був одночасно і виклик, і величезне задоволення, тому що ми мали свободу сказати: “Так, до біса, давайте просто вб’ємо його!”» — з посмішкою каже Доберман.
«UNTIL DAWN: До світанку» – це доповнення до однойменної популярної відеогри від PlayStation Studios. Як фанати гри, Сандберг і Доберман побачили можливість розвинути її світ і перетворити на кінематографічний досвід. Фільм розповідає нову історію з новими персонажами, адаптованими для ширшої аудиторії шанувальників жахів, водночас зберігаючи те, що робить гру незабутньою.
«PlayStation Productions слугує посудиною для найкращих творців, де вони можуть втілити свою пристрасть до ігор у захопливі розповіді в різних медіа, — каже продюсер Асад Кізілбаш, який є старшим віце-президентом з видавничої діяльності, керівником студійної бізнес-групи та головою PlayStation Productions, Sony Interactive Entertainment. — Будучи фанатами гри, Девід, Гарі та їхня команда тісно співпрацювали з нашою командою PlayStation Productions, щоб переконатися, що фільм відобразить те, що фанати найбільше люблять у світі Until Dawn. І хоча вам не обов’язково грати в гру, щоб насолодитися перипетіями фільму, є велика ймовірність, що фанати помітять кілька крутих відсилань до оригінальної історії».
Сценарист Блер Батлер додає: «Нам з Гарі сподобалося, як гра починається з одного жанру жахів, а потім перетворюється на щось зовсім інше».
Концепція часової петлі
Хоча герої переживають цю ніч знову і знову, щоразу стикаючись із жахливо новими випробуваннями, вони далеко не непереможні. У таємничій і смертельно небезпечній часовій петлі фільму існують суворі правила. Це не так просто, як пережити один і той самий день. Вони повинні працювати разом у перегонах проти часу. Кожен з них боїться смерті, але життя один без одного лякає їх ще більше.
Як зазначає Сандберг: «У них не так багато шансів на втечу. Це інтригує більше, ніж коли герої помирають і повертаються знову і знову. Ми повинні були зробити все складнішим для них. Ми влаштували їм справжнє пекло і творчо підійшли до способів їхнього вбивства». Кожного разу, коли персонаж повертається до життя, щось нове намагається його вбити.
Ба більше, кожен персонаж повертається з того світу змученим – фізично і психічно. «Вони повільно перетворюються на те, що лякало їх протягом кількох ночей», – підсумовує Доберман.
Невід'ємною частиною концепції часової петлі є пісочний годинник, що зловісно спочиває на одній зі стін «вітального центру», в якому опинилися друзі. Складний механізм перезапускає пісочний годинник, повертаючи його на 180 градусів на світанку, відраховуючи години до того, як вони зустрінуться зі своєю долею.
«Пісочний годинник – одна з найважливіших частин фільму, – стверджує продюсер Лотта Лостен. – Він має потойбічну атмосферу. Кожного разу, коли ми переходимо до нього, ви будете знати, що станеться щось дуже погане».
Дивіться «Until Dawn: До світанку» в кінотеатрах з 24 квітня.