У Києві триває інтерактивна виставка про емоції та внутрішні стани «Третє дихання» від Mastercard, де вже десятки тисяч українців поділилися своїми почуттями. Одне з ключових досліджень проєкту показало: найчастіше емоції, які переживають українці останнім часом, – це щастя та тривога. За результатами опитування у першій залі, в якому взяли участь 8000 відвідувачів, п’ятірка найпоширеніших емоцій: щастя, злість, тривога, радість та образа.
«Злість і щастя, тривога і радість — це не суперечність, а відображення того, як ми навчилися сполучати протилежні почуття», – пояснює кураторка виставки Світлана Ройз.
Серед найзворушливіших елементів виставки – стіна з фразами, які люди хотіли б почути в дитинстві. Найпопулярніші: «Я люблю тебе просто так» і «Роби, як тобі краще. Я поруч». Вже понад 64 000 таких фраз відвідувачі забрали з собою.
Однією з центральних зон стала інсталяція «Дай собі спокій», де кожен може підписати символічну угоду з самим собою. У тексті йдеться про дозвіл на помилки, відмову від самокритики, прийняття всіх емоцій без осуду та вибір спокою як внутрішньої опори.
За словами Наталі Байдали, директорки з маркетингу Mastercard в Україні та Молдові, вже зібрано 50 000 відповідей на понад десять опитувань. Більшість із них демонструють високу емоційну витривалість українців. Наприклад, майже 80% опитаних у зоні спокою визнали, що знаходять сили в усамітненні, а понад 24 000 гостей підписали угоду з собою.
Виставка триватиме до 1 червня у просторі М82 на вул. Межигірській, 82. Після завершення проєкту частину інсталяцій передадуть лікарням і реабілітаційним центрам.
Квитки можна придбати тут.