7 червня в українському прокаті стартує лайв-екшн «Як приборкати дракона». Режисером став Дін Деблуа – автор оригінальної трилогії. Фільм розповідає про юного вікінга, який відмовляється полювати на драконів, чим провокує конфлікт із батьком та традиціями племені.
Життя у світ вікінгів острова Туп вдихають особливі костюми, які поєднують історичну достовірність, казковість і передові технології. Детальніше про них розповідаємо нижче.
Про створення костюмів та особливості дизайну
Під керівництвом номінантки на премію «Еммі» Ліндсі П’ю та її команди з понад 120 майстрів, дизайн костюмів балансує між яскравими, казковими кольорами й силуетами та фактурами доби вікінгів, відображаючи як шарм анімаційної трилогії, так і характери персонажів. Значну роль відігравали також екологічність та інновації: команда П’ю обирала екологічні матеріали й використовувала сучасні технології, такі як 3D-друк, щоб створити практичні, безпечні й візуально виразні костюми.
Дизайн костюмів має кілька ключових особливостей. По-перше, він майстерно поєднує ґрунтовне дослідження одягу епохи вікінгів із насиченими кольорами та казковими елементами. Такий підхід вшановує дух анімаційних фільмів, водночас закорінюючи образи в історичній реальності.
По-друге, кожен персонаж має костюм із тонкими відсилками до свого дракона — у кольорах, візерунках і мотивах, які відображають особистість і зв’язок із драконом.
Для створення образів використовували полегшені моделі, адже якби обладунки вікінгів відтворили буквально, вони були б нестерпно важкими. Тому команда Ліндсі П’ю виготовляла їх із легких компонентів, зокрема за допомогою 3D-друку. Проте деякі костюми все одно залишалися важкими. Наприклад, обладунок Стоїка для Джерарда Батлера, попри полегшені матеріали, важив близько 34 кг.
«Мій костюм був гігантським, — згадує Батлер. — Щоранку потрібно було годину, щоб у нього залізти. Разом зі зброєю я носив близько 40 кг — і так по 12 годин на день. Це було настільки важко, що я почав тренуватися вдома в обтяжених жилетах. Але кожен елемент — щит, нагрудник, наручі — мав своє призначення. Це був найвишуканіший костюм, який я коли-небудь носив».
Також усі хутряні елементи виготовляли виключно з овечої шкіри, щоб уникнути як штучного хутра, так і справжнього з недомашніх тварин. Такий вибір відповідав екологічним цілям фільму та сюжетній логіці — адже вівці є основною худобою на острові Туп.
Для головних героїв було створено понад 4000 унікальних предметів одягу — від шоломів, взуття, шкіряних виробів до навіть ґудзиків. Для масових сцен костюми виготовляли на спеціалізованих фабриках.
Усі тканини фарбували вручну для досягнення потрібних відтінків і текстур, після чого костюми обробляли, щоб надати їм характеру й історизму.
Виготовлення обладунків
Шоломи
Спочатку шоломи створювали з металу для примірок, але для зйомок — з поліуретану для зручності акторів. Команда використовувала 3D-друк для тонких деталей, зменшуючи загальну вагу. А от шоломи для трюків виготовляли з м’якого латексу з гнучкими рогами, щоб забезпечити безпеку під час динамічних сцен.
Роги, як елемент історії
Кожен головний герой мав індивідуально оформлені роги на шоломі — з урахуванням бойових пошкоджень, форми, подряпин, що символізували життєвий шлях персонажа.
Ручна шкіряна броня
Шкіру фарбували й вирізали вручну за допомогою традиційних інструментів епохи вікінгів. Сучасні технології, як-от 3D-друк і лиття поліуретану, додавали такій броні функціональності.
Металеві елементи
Пряжки та оздоби спочатку виготовляли вручну, а потім відтворювали в легших матеріалах для зручності під час зйомок.
Загалом, у відділі працювали 12 спеціалістів — ковалів, шкіряників і 3D-дизайнерів. Їхня спільна праця забезпечила безпечність і функціональність кожного елементу.
Дизайн зачісок і гриму
Щоб втілити світ Туп на екрані, команда під керівництвом лауреата премії «Оскар» Алессандро Бертолачці поєднала історичну точність із казковим стилем трилогії. Керуючись філософією природності, недосконалості й автентичності, команда створила багатошарову візуальну ідентичність для мешканців Туп.
Образи ґрунтувалися на археологічних знахідках, мистецтві, текстах і залишках вікінгів. Сучасні стилістичні рішення додавали актуальності.
Елемент шрамів, команда використала, як відсилку до минулого героїв. Наприклад, ледь помітний шрам на підборідді Гикавки нагадує про події попередніх частин. У Патяки — грубі риси обличчя, що свідчать про роки праці ковалем і сутички з драконами.
На знімальному майданчику облаштували цілу спеціальну лабораторію для створення індивідуальних зачісок, борід і вусів. Усе — вручну з використанням, наприклад, вовни яка. Зачіски надихалися не лише Скандинавією, а й стилями берберів із Марокко та племен Амазонії.
Образи персонажів
А тепер до головного – образів героїв. Саме вони формують перше враження про персонажа і розповідають його історію без слів.
Гикавка (Мейсон Темз)
Його вигляд відображає перехід від невпевненого підлітка до лідера. Зношене волосся, маленькі шрами — усе це свідчить про досвід, здобутий у битвах і винахідництві.
Стоїк Безмежний (Джерард Батлер)
Його величавість посилюється завдяки легендарній бороді, яку створювали в кількох ітераціях, щоб досягти балансу між розмахом і практичністю.
Астрід (Ніко Паркер)
Фірмові коси Астрід — поєднання автентичних технік плетіння з елементами сучасного стилю. Її зачіска символізує рішучість, силу й молодість.
Патяк
Його груба борода й густі брови зроблені вручну з вовни яка, що підкреслює його сувору натуру.
Ґоті
Образ містичної старійшини Ґоті створений на основі знайденого в ірландському торф’яному болоті тіла вікінга.
Матеріали надані кінодистриб'юторською компанією B&H Film Distribution Company