З 12 червня в українському прокаті романтична комедія від компанії А24 «Матеріалісти». Режисеркою та сценаристкою картини стала Селін Сон. У головних ролях – Дакота Джонсон, Педро Паскаль та Кріс Еванс.
Фільм розповідає про успішну сваху Люсі, яка працює для фірми Adore. Вона не поспішає виходити заміж, задовольняючись добровільним целібатом. На весіллі своєї клієнтки вона знайомиться із забезпеченим фінансистом Гаррі, однак від початку розглядає його як ідеального кандидата для своєї фірми. Поступово вони зближуються, але на горизонті з'являється колишній партнер дівчини Джон, який підробляє офіціантом і намагається досягти успіху в театрі. У центрі сюжету — любовний трикутник між амбітною Люсі, бездоганним Гаррі та проблемним Джоном.
Yabl дослідив, чому варто подивитися новий фільм Селін Сон.
1. Кіно для безнадійних романтиків
Селін Сон своєю новою стрічкою повертає авдиторію в еру ромкомів — фільмів, які ідеалізують кохання: вони переповнені романтичними вчинками й закінчуються хепі-ендом. Перед тим, як стати режисеркою, Сон працювала свахою протягом шести місяців. «Я дізналася про людей більше, ніж за будь-який інший період свого життя», — розповіла вона для DEADLINE. У коментарі для SHOOT Селін зазначила, що колись зніме історію про «бажання та серця людей», яка «вплине на кожну людину на Землі».
Головний персонаж у фільмі – Люсі — так званий Купідон у галасливому Нью-Йорку. Хоча завдяки їй 9 пар зіграли весілля, бізнес-леді не так просто знайти чоловіка, за якого вона хотіла б вийти заміж. Аудиторія спостерігатиме за вибором жінки: чи впустить вона у своє серце Гаррі, який живе у квартирі вартістю 12 мільйонів доларів, чи повернеться до Джона, з яким вона розійшлася через гроші.
Інтрига у фільмі досить слабка. Не треба бути досвідченим глядачем, аби здогадатися, з ким залишиться головна героїня. Однак, протягом 2 годин глядач може насолоджуватися залицяннями та глибокими розмовами. Публіка стикнеться з різними людьми, які мають свої вимоги для ідеального партнера та є більш щирими зі своєю свахою, ніж з терапевтом. Фільм дозволяє поринути в атмосферу заклопотаного Нью-Йорка, в якому людям бракує кохання, турботи та підтримки.
2. Сучасна історія про кохання
Крім трепетних побачень Люсі з Гаррі та незграбних зустрічей протагоністки з Джоном, у фільмі піднімається важлива і непроста тема — кохання не складається лише з цукерково-букетних періодів. Щоб знайти свого партнера, людина має бути готовою до ризику. Це і каже Люсі: «Побачення — це завжди про ризик».
У першій половині фільму Люсі зображується як обожнювачка своєї професії. Вона щиро вірить, що допоможе знайти клієнтам і клієнткам своє кохання, посилаючись на їхні вимоги. «Потрібно, аби склався пазл» — головний слоган Люсі. Однак, одна подія майже перекреслила її кар'єру шлюбної менеджерки: постійну клієнтку Софі домагався інший клієнт Марк, з яким її звела Люсі. Протагоністка помилилася, вважаючи їх можливим хорошим союзом, що привело до сумнівів та розчарування.
Селін Сон показує у фільмі, що, шукаючи кохання, ми можемо натрапляти не тільки на невдачі або відмови, а й на сумнівних особистостей або навіть збоченців. Можна перепробувати десятки побачень, і в кожному буде присутня загроза. Ймовірність небезпеки під час знайомства з новими людьми — один із найкращих компонентів у фільмі, бо він зіштовхує глядача з жорстокою реальністю, в якій необхідно знімати рожеві окуляри.
3. Роздуми про пошуки партнера
У «Матеріалістах» порушується питання — наскільки далеко ми можемо піти заради того, аби нас покохали? Люсі розглядає чоловіків не як потенційних партнерів для емоцій та почуттів, а як товар, який має одну вимогу — наявність великих грошей. Вона зізнається на початку фільму, що готова бути закоренілою холостячкою та померти на самоті. Проте, на її шляху з’являється високий та заможний Гаррі, у якого, здається, немає вад.
Глядачі дізнаються, що обидва «інвестували» в себе: Гаррі зробив операцію зі збільшення росту, а Люсі — ніс і груди. Фінансист вважає, що якби він був нижчим на зріст, він би не зміг підійти до головної героїні. Як вважають персонажі, у сучасному світі, де люди все частіше звертаються до сайтів знайомств, що ближчий ти до ідеалу, стандарту, то більше шансів знайти кохання всього життя. Навіть якщо для цього знадобиться болюча операція, під час якої людині ламають ноги, а потім подовжують. «Ти не потворний — у тебе просто немає грошей», — звучить у стрічці. Селін Сон підштовхує глядачів до роздумів, на які процедури, втручання готова людина, аби її змогли полюбити.
Однак, героїня розмірковує, що невже неможливо любити іншого просто так, не за зовнішність чи за гроші? Адже Гаррі — гідний партнер для зразкового шлюбу, але є одне «але» — вони не кохають одне одного. Тому Люсі й обрала того, до якого вона відчуває щирі чисті почуття. Люсі відключила свій «матеріалізм» і пішла за покликом серця, вибравши проблемного Джона, який ледве зв'язує кінці з кінцями. Вона любить його таким, яким він є, приймаючи його недоліки. Чи правильне це рішення — нехай глядач сам відповість на це запитання.
4. Зірковий каст та хімія між акторами
У «Матеріалістах» знялись відомі голлівудські актори та акторки: Дакота Джонсон, Педро Паскаль та Кріс Еванс. За словами режисерки, їх було неможливо розлучити. «Вони просто закохані один в одного» — коментує Селін для Empire. Актори багато проводили репетицій, аби досконало розвинути взаємодію між ними трьома.
Хімію між персонажами нескладно побачити на екрані, при цьому вона різниться залежно від пари. Якщо Люсі та Гаррі разом виглядають як пара вищого суспільства, для яких шлюб — більше як бізнес-угода, то між Люсі та Джоном — інший, але не менш цікавий зв'язок. З колишнім партнером жінка керується емоціями, не думаючи про майбутнє.
Дві протилежні за характером пари, які утворюють любовний трикутник, можуть викликати різні емоції в аудиторії. Водночас іскра між персонажами спалахує завдяки успішному підбору акторів.
5. Фільм від номінантки на «Оскар»
Для режисерки Селін Сон «Матеріалісти» — друга повнометражна робота. Її перший фільм «Минулі життя» 2023 року був номінований на «Оскар» у категоріях «Найкращий фільм» і «Найкращий оригінальний сценарій» та був високо оцінений критиками. Нова стрічка Селін може зацікавити гарною операторською технікою, нескладним, але чудовим сценарієм та загальною режисерською роботою.
У «Матеріалістах» немає зайвого, при цьому фільм не є гіршим за дебютом. Якщо «Минулі життя» робить акцент на ностальгії за дитячим коханням, то новий фільм Сон — про кохання, як маркет, який з першого погляду виглядає як легка романтична комедія, але ховає куди складніший сенс.
Матеріал підготувала Олександра Колосовська