6 вересня у Венеції завершився 82-й міжнародний кінофестиваль. Кінокритикиня Наталія Серебрякова побувала на Венеційському кінофестивалю та обрала кращі стрічки, які варті уваги.
1. «Франкенштейн»
Ґільєрмо дель Торо — завжди відданий темам готики, чудовиськ і меж людяності — нарешті екранізував «Франкенштейна» (Frankenstein) Мері Шеллі. Але мова йде не про чергове класичне читання роману, а про глибоко особисту інтерпретацію.
Для ролі Віктора Франкенштейна режисер запросив Оскара Айзека, який з властивою йому пристрастю втілив образ одержимого науковця. Створіння ж зіграв Джейкоб Елорді, і його трактування монстра — це несподіваний злам у поп-культурному осмисленні цього архетипу.
Дель Торо знову майстерно поєднує розкішну візуальність, насичену символами і красою, зі справжнім жахом, що проростає в серце історії. Стрічка обіцяє стати важливим етапом у його творчій кар’єрі та подарувати глядачам найвеличніший прояв «готичної мрії» останніх років.
2. «Після полювання»
Лука Ґуаданьїно представив свій новий психологічний трилер «Після полювання» (After the Hunt), у якому головну роль виконала Джулія Робертс. Вона грає університетську професорку, змушену переглянути своє життя та кар’єру після того, як вибухає скандал зі звинуваченнями проти її колеги. Це фільм про пам’ять, відповідальність та невидимі тіні минулого, що наздоганяють навіть найуспішніших.
Разом із Робертс у проєкті знялися Ендрю Ґарфілд і Айо Едебірі, чиї образи додають історії психологічної глибини, а також Хлоя Севіньї та Майкл Штулбарґ, що створюють складний емоційний ансамбль. Композиторський дует Трента Резнора та Аттікуса Росса надав стрічці тривожної, пульсуючої музичної енергії. Очікується, що «Після полювання» розпалить серйозні дискусії у контексті #MeToo, а також стане однією з головних тем майбутнього «Оскарівського» сезону.
3. «Безмовний друг»
Фільм «Безмовний друг» (Silent Friend) угорської режисерки Ільдіко Еньєді — це тонка й вишукана робота, що складається з трьох новел, дія яких розгортається в різних епохах — 1908, 1972 і 2020 роках. У центрі цих історій постає одне й те саме дерево гінкго, мовчазний свідок людських страждань і радостей.
Головні ролі виконали французька зірка Леа Сейду і культовий актор Тоні Люн. Хоча їхні персонажі не завжди перетинаються у часі, обидва створюють образи, які надають фільму філософської ваги. Стрічка поєднує гумор, трагедію та поетичне споглядання природи, породжуючи відчуття іронічного, але й духовного кіноесею. Саме тому «Безмовний друг» критики вже порівнюють із найкращими зразками інтелектуального європейського кіно.
4. «Бугонія»
Йоргос Лантімос і його постійна муза Емма Стоун знову об’єднали творчі сили, цього разу у фільмі «Бугонія» (Bugonia), який називають найсміливішим експериментом режисера. Стрічка є адаптацією культового корейського хіта «Врятувати зелену планету!», відомого своїм жанровим міксом і сюрреалістичним настроєм. У Лантімоса на перший план виходять теми параної, насильства й абсурду сучасного світу, представлені під маскою чорної комедії з елементами трилера й сатири. Режисер тонко балансує між фарсом і справжнім жахом, і тут він доводить цю рису до абсолюту.
Для аудиторії картина стане переосмисленням східної історії з притаманною Лантімосу холодною іронією, жорсткістю та водночас проникливими спостереженнями про людську природу. Критики називають стрічку потенційним проривом фестивалю, який претендує на перші місця у списках «must see» сезону.
5. «Джей Келлі»
«Джей Келлі» (Jay Kelly) Ноа Баумбака став однією з найбільш очікуваних прем’єр Netflix у Венеції. У головній ролі Джордж Клуні, який грає старіючого кіноактора, котрий готується до відзнаки за свою кар’єру та водночас мусить зіткнутися зі спогадами про невдачі й особисті провини. Поруч із ним — Адам Сендлер у несподівано серйозному амплуа вірного менеджера й друга.
Баумбак, як завжди, занурюється у світ пам’яті, рефлексій і людської слабкості, створюючи складний, але чуттєвий портрет митця наприкінці кар’єри. До команди повернулися давні соратники режисера — Лора Дерн та Ґрета Ґервіг. Критики вважають, що «Джей Келлі» може стати роботою, яка принесе Клуні його наступний «Оскар» і закріпить за Баумбаком статус одного з найавтентичніших американських режисерів сучасності.
6. «Жодного вибору»
«Жодного вибору» (No Other Choice) — повернення Пака Чхан Ука, режисера, який змінив уявлення про азійський кінотрилер. Проєкт, який він задумав ще у 2009-му, нарешті побачив світ і одразу був названий одним із найсильніших фільмів фестивалю.
Це історія про звичайного чоловіка середнього віку, який втратив роботу і, не маючи іншого вибору, стає на кривавий шлях злочину. В основі сюжетної канви — питання моралі: як далеко готова зайти людина, захищаючи своїх близьких? Стрічка поєднує соціальну драму, філософські роздуми та притаманну Паку візуальну стилістику з напруженим наративом. Це повноцінна притча про розпад суспільства й внутрішні темні інстинкти людини.
7. «Незламний»
Спортивна драма «Незламний» (The Smashing Machine) Бенні Сафді — це історія про силу й слабкість, тріумфи й падіння життя професійного бійця. Центральним героєм став Марк Керр — легенда ММА, якого чуттєво й достовірно зіграв Двейн Джонсон. Для «Скелі» ця роль — рідкісний шанс довести, що він здатний не лише долати супротивників на рингу чи рятувати світ у блокбастерах, а й створювати складні, багатошарові драматичні образи.
Його партнеркою стала Емілі Блант, яка зіграла давню подругу й кохану героя. Успіх фільму може означати нову сторінку як для Джонсона, так і для кар’єри Сафді як самостійного режисера.