Все ще не визначились зі своїми стосунками з оперою? Мали важкі травми дитинства класичним “Турандотом” і “Лебединим озером” по голові? Планували обходити оперний театр в Україні десятою дорогою? Не в цьому житті!
Вже 8 листопада в кінотеатрі “Київська Русь” у вас буде можливість розпочати нові, здорові стосунки з українською оперою, яка не травмуватиме ваш юний революційний організм. Якщо ви ще й досі сумніваєтесь чи брати квитки, читайте причини, чому ви таки маєте це зробити.
Оперу IYOV було відібрано до ТОПу 10 найкращих опер сучасності за версією німецького видання Music Theatre NOW за інновативне переосмислення класичної ораторії та реквієма в межах сучасного музичного театру.
Тему людської витривалості “попри все” загалом можна назвати наскрізною темою театральних проектів Троїцького. Опери “ARK/Ковчег” і “BABYLON” - найближчі аналогії “Йова” у цьому розумінні. Трагічність і невтомний двигун постійних випробувань - для митця це завжди життєствердний трамплін. Саме таким трампліном він буде й для вас - новим механізмом пошуку світлих сюжетів за темних часів.
Колись метод створення препарованого фортепіано Джоном Кейждем став живою Біблією нової музики, а сама музика - революцією. Інструмент Кейджа був змінений, або ж “підготовлений” за рахунок розміщення всередині нього гайок, шурупів та шматків гуми. Таким чином замість звичного “милозвучного і мелодійного” темпу музики глядачі могли почути різкі, зірвані звуки, які скоріше нагадували гуркіт, аніж цілісну мелодію. На жаль, в Україні донедавна навіть сам Джон Кейдж був не надто відомою фігурою, що вже казати про запропоновані ним авангардні музичні теорії. Опера IYOV - одна з небагатьох можливостей почути і побачити, як в процесі дії препарують рояль на сцені. Для гри на струнах виконавці використовують ударні палички та тарілку, трикутник, монети і навіть каблучки.
Глядачі можуть почути переосмислення Книги Йова зі Старого Заповіту. Одного разу Бог та Диявол вирішили випробувати його віру. Що з того вийшло? Побачите вже 8 листопада у кінотеатрі Київська Русь.
У цій постановці старовинні канони зачитують просто у струни препарованого роялю. Інколи музика змінюється і нагадує хіп-хоп, чого, погодьтесь, не очікуєш почути в цьому жанрі. Але така вона - сучасна опера. Про решту не менш революційних вистав формації NOVA OPERA можна дізнатись за посиланням.
Акустична зала "Salle Cortot" (Франція), скляна зала Віденської філармонії (Австрія), римо-католицький храм "Our Lady of Refuge Church" в нью-йоркському Брукліні (США) та ще безліч міст України та світу чули історію Йова у виконанні майстрів NOVA OPERA.
Меццо-сопрано Олександра Мельє пригадує виступ у Парижі: "Ми мали офіційно запланований лише один показ опери IYOV у залі "Salle Cortot" 26 жовтня 2018 року. Але сталося так, що відбулось насправді аж два спектаклі. На 29 жовтня запланували зустріч-дебати паризької публіки з виконавцями, модератором був професор філософії Паризького університету Філіп Де Лара. Місце події виявилось унікальним - церква Saint Merry, одна з найстаріших і найгарніших у Парижі, поряд з площею Стравинського та Центром Помпіду. Коли наші невтомні творці NOVA OPERA побачили цей неймовірний простір (до того ж з роялем!), то вирішили ілюструвати дебати уривками з опери. Асоціація "Accueil Musical" та Ірена Карпа надали проектори. Наш візуальний директор - Марія Волкова додала до цього знайдені в церкві настільні лампи та інші підручні засоби і світловими маніпуляціями начаклувала справді сакрально-містичну атмосферу! Тож, замість уривків зіграли всю оперу. Вхід був вільний - на звук прийшли всі, хто прогулювався поряд із церквою".
Хочете стати свідком цього таїнства у столиці України? Квитки рекомендуємо шукати ТУТ.