Акторство — не така проста професія, як здається. Щоб переконливіше втілити той чи інший образ, актори інколи вдаються до вражаючих трансформацій.
Біль, недоїдання чи переїдання, нездоровий спосіб життя – не перешкода для професійного артиста, який марить обраною роллю. Завзяттю та відданості їхній роботі можна лише позаздрити. Головне, щоб ці старання були належно оцінені глядачами.
Yabl зібрали невигадані історії таких перевтілень задля ролей у кіно.
Роберт Де Ніро, певне, — один з найуспішніших акторів Голлівуду. Ми вже писали про те, як він прагнув стати актором у дитинстві, і про всі його акторські досягнення.
Успіхом акторської майстерності Роберт завдячує зміненій системі Станіславського. Де Ніро навчався за нею з дитинства у провідних голлівудських викладачів того часу – Лі Страсберга та Стелли Адлер. Його серйозний аналітичний підхід до персонажів, яких він грав, допомогли актору розкрити весь свій творчий потенціал і змушувати глядачів співчувати його героям.
Роль у стрічці Мартіна Скорсезе “Таксист” (1976) розглядається, як еталон гри актора. Адже Де Ніро не спав кілька днів, щоб відобразити персонажа, що страждає від безсоння. До того ж він отримав справжню ліцензію таксиста та навіть попрацював за цим фахом, доки тривали зйомки.
Задля ролі мрії у спортивній драмі “Скажений бик” теж Скорсезе (1980) Роберту довелося набрати 27 кілограмів зайвої ваги, а також взяти участь у справжніх тренуваннях та змаганнях з боксу. Після закінчення знімального процесу актор дуже швидко скинув набране, щоб працювати далі.
Але найбезумнішим кроком зірки до образу стала участь – знов у стрічці Скорсезе під назвою “Мис страху” (1991). Він заплатив 5000 доларів за спилювання кількох зубів, хоча міг обійтися гримом! «Я завжди говорив, що потрібно користуватися тими властивостями свого тіла, які можуть стати у пригоді персонажу», – прокоментував це рішення актор. А після того, як знімання закінчилися, стоматолог назад наростив зуби, але тепер вже за 20 тисяч доларів. Тим часом сам Де Ніро отримав ще одну номінацію на «Оскар».
Тому, з яким азартом та ретельністю Крістіан Бейл працює над своїми екранними образами можна лише позаздрити! За весь свій акторський шлях він загалом набрав та скинув 274 кілограми.
Коли Метт Деймон запитав його про те, як йому вдалося скинути 30 кілограмів задля ролі в “Аутсайдерах” (2019), Бейл серйозно відповів: “Не їв!” Насправді це найулюбленіший метод Бейла у розв’язанні питання надмірної худоби персонажів.
Відкрив він його несподівано. Готуючись до ролі у стрічці “Оксамитова золота жила” (1998) про епоху рок-музики 1970-х, Бейл задля схуднення почав бігати. На що його мати зазначила: “Це секс, наркотики та рок-н-рол. Вони просто нічого не їли, лише пили та вживали наркотики”. Крістіан дослухався до поради не повною мірою (наркотики він вживати не став), але в іншому все спрацювало.
З того часу радикалізм у таких проявах був йому максимально властивим. Актор почав проводити велику кількість часу в тренажерці та вразив усіх своєю відмінною фізичною формою – і все це заради головної ролі в “Американському психопаті”.
Найграндіозніша трансформація образу сталася у стрічці “Машиніст”, де Бейл грає анорексичного механіка, який не спав цілий рік. У сценарії було побажання, аби герой виглядав, як скелет, і актор зробив усе, як потрібно. Артист важив усього 54 кілограми.
Одразу за “Машиністом” він взявся за роль ноланівського Бетмена. Тож за шість тижнів з 54-кілограмового “здохлика” він перетворився на 97-кілограмового Темного лицаря. Щоправда, Бейл таки звернувся до лікарів, адже дотримувався неправильної дієти.
Нормальна вага актора – 80 кілограмів, однак заради ролей йому доводилося не тільки худнути, а й роз’їдатися. Так Бейл важив більше 100 кілограмів у стрічці 2013 року “Американська афера”, а повернутись у ту ж вагу за п’ять років його змусила роль сенатора Діка Чейні у кінокартині “Влада” (2018).
Джаред Лето завжди мріяв хоч інколи відступати від образу “вродливого хлопчика”. Тому він всіляко намагається зруйнувати всі стереотипи щодо себе.
Під час зйомок “Реквієму за мрією” Лето невпинно худнув, адже хотів якнайточніше виглядати, як героїновий наркоман. Дійшло до того, що в нього почалися справжні галюцинації через голод, а самого актора відправили на додаткове медичне обстеження.
Відігрався за голодування він у стрічці “Глава 27”. Всіх вразило його зовнішнє перевтілення, коли Джаред готувався до ролі Марка Чепмена. Заради ролі вбивці Джона Леннона актор погладшав на 30 кілограмів і харчувався лише жирною пастою та морозивом Haagen-Dazs. Та й така дієта недобре вплинула на його стан, адже у крові зірки різко зріс рівень холестерину, тому Лето мав проходити реабілітацію після знімального процесу.
А ось для ролі хворого на СНІД транссексуала у фільмі «Далласький клуб покупців» актор схуднув на 17 кілограмів, збрив брови, навчився ходити на підборах та депілювати воском ноги. Але його старання не залишилися непоміченими – Джаред Лето отримав «Оскар» в номінації «Краща чоловіча роль».
Найважливішою у своєму житті роллю Лето вважає образ злочинця Джокера. Готуючись до втілення легендарного персонажа на екрані, Джаред підстригся та пофарбував волосся у зелений колір. До того ж, “розігрував” колег, надсилаючи їм мертвих крис, анальні буси та інший мотлох. Сам він просив називати його “містер Джей” та “Джокер”. Проте все виявилося марним, адже Лето визнали найгіршим Джокером серед екранізованих.
На часі вихід стрічки “Дім Гуччі”, де актор перевтілився у члена родини Гуччі – Паоло. Фанати не відразу впізнали Лето із залисинами та зайвою вагою. Цікаво, наскільки він пішов далі у роботі над цим проєктом?
Деяким чоловікам-акторам ще варто повчитись у Шарліз Терон! Свого часу красуня Шарліз завдяки своїй зовнішності не сходила з екранів. Проте акторка не збиралася увесь час бути експлуатованою лише за свою вроду. Тому для багатьох глядачів участь Терон у стрічці “Монстр” (2003) про серійну вбивцю Ейлін Ворнос стала несподіванкою. Образ красуні одразу розвіявся і поступився професіоналізму акторки. Щоб відтворити образ маніячки на екрані, Шарліз набрала 15 кілограмів, носила зубні протези, лінзи та велику кількість гриму, щоб показати недоглянутість вбивці. До того ж, вона читала її справу, особисті щоденники та спілкувалася із ув’язненими. І як результат – “Оскар” за найкращу жіночу роль.
Актриса продовжує експериментувати із зовнішністю і до сьогодні. Вона поголила голову, щоб втілити образ войовничої імператриці Фуріоси у фільмі “Шалений Макс: Дорога гніву”. А заради своєї нової героїні, втомленої життям багатодітної матері в картині “Таллі” Шарліз знову довелося погладшати, але вже на 23 кілограми! Робота акторки знову була високо оцінена глядачами та критиками. Проте зірка жалілася, що через вік майже рік приводила себе у форму!
На перший погляд, тендітна Портман не схожа на акторку, яка б йшла на жертви заради перфектного виконання ролі. Проте її роботи демонструють протилежне.
Наприклад, вона поголила голову заради ролі дівчини Іві у трилері «V означає вендетта» – Портман зіграла безстрашну борчиню із тоталітарним режимом. І голий череп був лише однією з деталей героїчного образу – Наталі підкорила глядачів і критиків не тільки зовнішнім виглядом, але й внутрішнім стрижнем персонажа. Це був переломний момент у її кар’єрі. Але найвища оцінка чекала попереду!
Три золоті статуетки – “Оскар”, “Золотий глобус” і BAFTA за кропітку працю над стрічкою “Чорний лебідь”. Наталі почала готуватися до роботи над фільмом за рік до знімального процесу – худнути та навчатися балету. Вона витрачала на тренування спочатку по дві, а потім і по п’ять годин на день. Дійшло до того, що організм почав помітно виснажуватися, але акторку це не зупинило. Всі її вкладення, – як духовні, так і матеріальні, – згодом були винагороджені не тільки статуетками, а й любов’ю публіки.
Дворазова лауреатка премії “Оскар” Гіларі Свенк теж може похвалитися безумствами заради ролей у кіно.
Першу статуетка вона отримала за роль підлітка-трансгендера у стрічці “Хлопці не плачуть” (1999). Щоб передати всю палітру емоцій біологічної дівчини, що хоче стати хлопцем, Гіларі більше місяця жила, як хлопець. Вона рухалася як чоловік, говорила як чоловік та поводилася, як чоловік. Акторка маскувала груди, схудла, аби обличчя було витягнутим, та копіювала чоловічу ходу.
А вже другий “Оскар” “під’їхав” за роль боксерки Мегі у фільмі Клінта Іствуда “Крихітка на мільйон доларів”. Свенк відвідувала боксерські тренування та набрала 10 кіло, які підтримувала протягом зйомок та виснажливих занять.
А які ви знаєте акторські історії?