Дмитро Тараба, співзасновник та керівник виробництва Hip Park розповів нам, з чого почався їхній проєкт, як відбувається виробництво та чому для того, щоб діти отримували якісне середовище, треба працювати зі світосприйняттям дорослих.
А тут можна прочитати інтерв’ю Yabl з головним архітектором Hip Park Олексієм Бокочем ("Дивно виглядає дорослий чоловік, що лазить дитячим майданчиком").
У 2012 році ми відкрили перший мотузковий парк у місті Дніпро, один з перших в Україні. Тоді ми робили парки для себе: встановлювали обладнання, займалися обслуговуванням і були оператором парку. Цей перший проєкт був вдалий і прибутковий, тож ми вирішили масштабуватись. Збудували ще чотири об’єкти в різних містах України. За цей час розібратись у тонкощах виробництва і стали профі. У 2015 році прийняли замовлення на виготовлення мотузкового парку і тролею від нашого першого клієнта. Можна сказати, що це був наш перший крок до створення Hip Park, яким ми його сьогодні знаємо.
Мотузковий парк у Бердянську
Усе почалося з хобі. З 10 років я займався скаутингом, а згодом й альпінізмом. Захоплююсь тріатлоном. Тому раніше в мене була майже робота мрії — я працював в дистрибуції товарів для туризму та активного відпочинку. Ми продавали намети, спальники, скелелазне спорядження — усе для мандрів. Мінімум двічі на рік їздили на міжнародні виставки до Німеччини, де можна було побачити світові тренди, динаміку попиту на різноманітний активний відпочинок.
Якщо говорити про виробництво — то стартового капіталу не було. У цьому сенсі ми були класичним стартапом. Інструменти взяли у знайомих, друзів, батьків, чого не вистачало — докупили за кошти передплати замовника. Цеху, або приміщення виробництва також не було, виготовляли все на подвір’ї батьківського приватного будинку.
Враховуючи те, що великих капіталовкладень ми не робили, із першим проєктом бізнес окупився, але насправді все навпаки. Після реалізації першого проєкту майже весь прибуток ми вклали в обладнання, інструмент і оборотні кошти. Всі наступні роки ми робили так само і досі продовжуємо інвестувати майже весь прибуток у розвиток компанії.
Республіка Кідс у Києві
Ми починали із двох працівників на виробництві, а офісу взагалі не було. На сьогодні у нас більше 70 у команді і багато відкритих вакансій. У нас власний великий цех і офіс. Але з ростом працівників приходять інші труднощі та випробування. Швидке зростання дається важко, особливо якщо ми приділяємо велику увагу нашим співробітникам — від наймання до навчання і підтримки.
Ми не намагаємося догоджати клієнтові вартістю. Про це ми говоримо достатньо сміливо, бо переконані, що якість не може бути “найдешевшою на ринку” і “на будь-який гаманець”. Ми поєднуємо сучасний дизайн з якісними матеріалами. І робимо це так, щоб нам самим подобалось. Це може звучати доволі просто, але для реалізації такої тези прикладається багато зусиль.
ЖК «Парк Авеню» в Києві
Для того, щоб діти отримували якісне середовище, треба працювати зі світосприйняттям дорослих.
Треба брати до уваги, що наш бізнес має сезонність, попит нерівномірний протягом року, але в середньому в нас є 5-6 проєктів на місяць. Проєкти бувають дуже різні — можна зробити одну лавку за декілька днів, а можна три місяці проектувати велику територію благоустрою, півроку виготовляти обладнання, розробляти проєктну документацію, везти обладнання, встановлювати на місці. Тобто ці дані про кількість на місяць — дуже усереднені.
Для того, щоб діти отримували якісне середовище, треба працювати зі світосприйняттям дорослих. Адже діти живуть у світі, який для них створюють дорослі. Більшість дорослих забувають, що діти - “теж люди”. Дорослі думають, що дітям подобається усе надзвичайно яскраве. Тому створюють навколо дітей різноколірний простір з мінімумом натуральних матеріалів, хоча самі надають перевагу більш спокійним відтінкам і кольорам. Більшість не бачить у цьому ніякого дисонансу. Варто лише поглянути на тисячі прикладів обладнання дитячих майданчиків, яке зараз ставлять у дворах усією країною.
Умовно можна поділити на два сценарії:
Найбюджетніший наш проєкт — лавка ціною 2000-3000 грн.
Великі комплексні роботи, враховуючи проєктні роботи, виготовлення індивідуального обладнання, монтаж - коштують декілька мільйонів гривень.
ЖК «Файна Таун» у Києві
Співпраця з лідерами будівельного ринку — найкраща реклама. Усі гравці на ринку слідкують одне за одним. Часто приходять за особистою рекомендацією, іноді після того, як бачать реалізовані об’єкти.
У межах п'яти років ми націлені на диверсифікацію продажів як в розрізі географії, так і груп товарів. З іншого боку, нам необхідна максимальна консолідація виробничих процесів у себе на виробництві, - це пов'язано з низьким рівнем розвитку виробництв, які готові надавати послуги в обробці матеріалів.