Як ми писали раніше, Крістофер Нолан працює над новою стрічкою «Оппенгеймер», що розкаже про фізика-теоретика, який розробляв атомну бомбу. Заради цього фільму режисер навіть розірвав довготривалу співпрацю зі студією Warner Bros. Високі вимоги Нолана змогла задовольнити лише компанія Universal. Що ж такого особливого у цій стрічці і чому вона може бути однією з останніх стрічок свого роду? Про це замислилася Ребекка Рубін із видання Variety. Передаємо суть її роздумів.
Річ у тім, що у наш час студії все більш і більш неохоче запускають у виробництво фільми, на які потрібна дев'ятизначна сума, якщо вони не ґрунтуються на відомій інтелектуальній власності — книгах, коміксах, іграх. Ще до того, як COVID-19 змінив кінопрокатний ландшафт, глядачі в загалом тяжіли до супергероїв та багатомільйонних фантастичних історій. У цій реальності Голлівуду стає важче виправдовувати економіку запуску у виробництво дорогих та оригінальних фільмів. Вони є більшим ризиком, причому як для окупності вкладень студій, так і для отримання прибутку, створення продовжень і заробітку коштом рекламних товарів. Тобто, скільки б не зібрав «Оппенгеймер» у прокаті, обличчя Кілліана Мерфі в образі вченого не прикрашатиме ланчбокси, футболки, значки і все інше.
Серйозне оригінальне кіно – одноразовий продукт. Воно проживе у кінотеатрах кілька тижнів, вийде у цифрі і на цьому цикл його життя закінчиться.
Підтримка «Оппенгеймера» студією Universal Pictures – це своєрідна смілива ставка на те, що правильно обраний режисер може залучити глядача до кінотеатрів на оригінальний контент. Фільм вийде в прокат у 2023 році, і щоб окупитися, він має здійснити диво. Крім виробничого бюджету в 100 млн доларів, студії доведеться розщедритися на маркетинг на сотню мільйонів, щоб просунути картину на світову аудиторію. Оскільки за контрактом Нолан отримає first-dollar gross (відсоток від виторгу фільму, починаючи з першого дня релізу — дуже рідкісний у наш час привілей), щоб домогтися окупності, доведеться зібрати ще на 50-60 млн доларів більше, ніж для іншого аналогічного фільму. Відтак, щоб окупитися, «Оппенгеймеру» доведеться зібрати як мінімум 400 млн доларів у світовому прокаті, а насправді й більше.
Фільми Нолана з легкістю збирали такі гроші, доки не почалася пандемія. Проєкти режисера стабільно приносили Warner Bros. непоганий дохід, а от останній фільм Нолана «Тенет» окупився уже «зі скрипом» – фільм зібрав $363 млн проти $200 млн, витрачених на виробництво. При цьому аналітики прогнозують, що «Оппенгеймер» навряд стане типовим для Нолана фільмом-головоломкою, які так приваблюють аудиторію. Це заснована на фактах історична драма, яка не обіцяє видовищності. Історія значно похмуріша і дуже американська, що може обмежити інтерес до фільму за межами Північної Америки, де картини режисера збирали свою левову частку.
Нолан міг би податися до стримінґ-платформ, але він (на відміну від Стівена Спілберґа) лишається адептом кінопрокату.
Й індустрія у Нолані не сумнівається. Глава Universal Донна Ленґлі переманила режисера до себе, знаючи, що його фільми гарантують сотні мільйонів у прокаті. Така властивість особливо цінна зараз, коли Голлівуд начебто шкребеться по дну ями з інтелектуальною власністю, у пошуках хоч крихти золота. У розмові з Variety багато голлівудських гравців висловили надію на успіх «Оппенгеймера», оскільки він розв'язав би їм руки і спонукав керівництво студій та фінансистів ризикувати, підтримуючи нові ідеї. Чи буде стрічка успішною – побачимо. Можливо, за рік чи більше усім набриднуть одноманітні супергеройські екшни, а можливо, ці екшни стануть цікавішими і ми забудемо, що таке авторське кіно.