Деякі виставки з нашого гіду на першу половину осені ще тривають, ми ж вирішили зібрати для вас і найбільш актуальні жовтневі події, які точно варті уваги.
Антропологічний музей Чорнобильдорфу
9 та 10 жовтня
На два дні в Мистецькому Арсеналі відкриється так званий Антропологічний музей Чорнобильдорфу — подія, що передує прем‘єрі опери Chornobyldorf від NOVA OPERA, яка відбудеться 31 жовтня та 1 листопада.
Всім, хто зацікавлений у новому масштабному проєкті Романа Григоріва та Іллі Разумейка, для розуміння його суті варто також відвідати і «музей» в Арсеналі. Його, власне, позиціонують як «єдину і найповнішу колекцію, присвячену чорнобильдорфській культурі, представлена для широкої публіки вперше. Приватні колекції, знахідки “чорних” археологів та результати цілеспрямованих відео-археологічних експедицій, що географічно охопили Дунайську долину, Північне Причорномор'я, Карпати та Полісся, дозволили зібрати в єдину експозицію унікальні артефакти існування постатомної культури Чорнобильдорфу».
На фоні цього всього в рамках події також пройде «Конференція кінців» — цикл лекцій, присвячених дисциплінарному кінцю мистецтва, критики, науки, опери, філософії тощо. Про «кінці» розповідатимуть такі дослідники як Тарас Лютий, Олександр Івашина, Борис Філоненко, самі композитори Григорів та Разумейко.
Більше на сторінці проєкту.
«Дуже персональна виставка» Каті Бучацької
До 11 листопада
7 жовтня галерея The Naked Room відкрила виставку Каті Бучацької — сучасної української художниці, номінантки на премію PinchukArtCentre 2020 (зараз в Пінчуку також йде виставка «Крапка, лінія, можливості», одним з кураторів якої є Катя).
На «Дуже персональній виставці» представлена комплексна інсталяція з різних робіт, створених за останні 10 років. «Живописні полотна, акварелі, фотографії, об’єкти, варіо-зображення та рідкісна сьогодні техніка левкасу — глядачеві відкриється історія студійної роботи Каті, яку вона з різних причин досі не демонструвала. Й наважилася уперше на такий дуже персональний крок на виставці у The Naked Room», — пообіцяли організатори.
Процес створення робіт. Фото: The Naked Room
Більше на сторінці події.
«Місяць литовської фотографії»
До 25 жовтня
MOLPiC — масштабний проєкт, який захопив одразу вісім локацій (таких як Арсенал, The Naked Room, музей Шевченка й інші) та поєднав ряд освітніх, кіно- і перфо-подій з низкою тематичних експозицій. В рамках проєкту можна сходити й роздивитися як класиків знаменитої литовської школи фотографії, про яких ми вже писали, так і сучасних фотографів — молодих митців Литви.
Ромуальдас Пожерскіс. Фото: Month of Lithuanian Photography in Kyiv
До 25 жовтня відкриті такі виставкові проєкти: «Цвітіння повсякденності» (музей Шевченка, литовські класики), «Гримаси втомленого села» (персональна виставка Рімальдаса Вікшрайтіса, галерея ЦЕХ), Lost Time (кураторський проєкт Даріуса Вайчекаускаса в Малій галереї Арсеналу), виставка ню-фотографій «Своє тіло» («Лавра») та виставка, присвячена естетиці «нудьги», в «Я Галереї».
Більше на сторінці MOLPiC.
«Скоро буду»/ etchingroom1
До 24 жовтня
Shcherbenko Art Centre презентував виставковий проєкт дуету графіків etchingroom1, Крістіни Ярош та Анни Ходькової. На виставці в ЩАЦ покажуть інсталяції з мозаїкою та графічні роботи, зроблені у техніці офорту.
Для тих, хто не знає, роботи etchingroom1 відрізняються особливою, трошки трагічною іронією над повсякденністю і життям великих міст, надто пострадянських міст.
Фото: etchingroom1
Ось як говорять про теми виставки самі художниці: «...самотність у великому місті, фатальність виходу з дому і смерть як повсякденність. Прощання з померлим сусідом біля під'їзду та робота патологоанатома римуються з очікуванням автобусу на зупинці біля дому».
Більше на сторінці події.
Out of Scope
15—30 жовтня
Виставка в IZONE, присвячена фантазіям на тему образу жінки в сучасному світі, яка створюється в межах проєкту «Центр гендерної культури як платформа для розширення прав і можливостей жінок і молоді».
Кураторки проєкту — галеристка та арт-експертка Аліса Нанавова, художниця Тетяна Малиновська та директорка «ЄрміловЦентру» Наталія Іванова.
«Проєкт Out of Scope має створити умови для глибокого занурення у контекст та знайдення іншого кута зору. Ми рефлексували щодо постаті Рут Гінзбург, знаходили раритетні видання TIMES, присвячені темі гендеру, вивчали звіти British Council та опрацьовували інші джерела. Сподіваюсь, нам вдалося внести свій вклад у розкриття цієї теми та вказати на нові шляхи та можливості», — розповідає Аліса Нанавова. В рамках події можна також послухати лекції головної редакторки buro24/7 Тетяни Соловей, директорки фонду Олени Пінчук Ольги Руднєвої та авторки книги «Чому в українському мистецтві є великі художниці» Катерини Яковенко.
Більше на сторінці події.
Time Suburbs
З 8 жовтня
Єдина онлайн-виставка у нашому гіді, але ж яка! Мультимедійний проєкт Time Suburbs/ «Околиці часу» присвячений професіям, які зникли або зникнуть з життя суспільства найближчим часом.
Для цього творці зібрали ряд найрізноманітніших людських історій з різних куточків України — Полісся, Одеса, Карпати, Дрогобич, Донбас — та записали й зафільмували їх для вас. Щоб ознайомитись, перейдіть за посиланням https://www.timesuburbs.art/ (відкриття 8 жовтня о 20:00).
Команда проєкту: режисерка Ліза Сміт («Школа № 3»), оператор В’ячеслав Цвєтков («Земля блакитна, ніби апельсин») та звукорежисер Василь Явтушенко («Поїзд “Київ-Війна”»).
Більше на сторінці проєкту.
Індустріальна казка. Василь Дмитрик
8 жовтня—1 листопада
У Dymchuk Gallery експонують одеського художника Василя Дмитрика, головним мотивом робіт якого став старий судноремонтний завод в Одесі. Його форми, механізми й історії — те, що надихає Дмитрика. Митець створює роботи з віднайдених на заводі моделей і форм для лиття — об‘єкти індустріальної зони він трансформує, перетворюючи їх на арт-об‘єкти.
Василь Дмитрик. Фото: Dymchuk Gallery
Більше на сторінці галереї.
«Меланхолія вічних споруд»
До 13 грудня
Джованні Баттіста Піранезі. Фото: antikvar.ua
У Музеї Ханенків відкрилася виставка «Меланхолія вічних споруд», приурочена до 300-річчя від дня народження Джованні Баттіста Піранезі, видатного графіка, архітектора та археолога. Піранезі створював неймовірні, вражаючі зображення руїн, використовуючи для цього барокові композиційні прийоми: кутову перспективу, погляд знизу догори, розташування фігур людей так, щоб вони здавались меншими і увиразнювали велич споруд.
У колекції самого Музею Ханенків зберігаються три офорти Піранезі. На виставці також експонуються роботи українських художників, на яких відчутний вплив італійського митця. Їхні рисунки надані партнером проєкту — NAMU.
Більше на сторінці події.